עיריית ראשל"צ תחלק ענפי סכך בחינם

3000 ענפי וכפות תמר יגיעו בהובלה מיוחדת לראשון לציון

בשלוש השנים האחרונות, נמנעו רשויות בישראל מלגזום את עצי הדקל עבור סכך הסוכה בשל נוכחות חרק חדקונית הדקל. אז מה עושים? העירייה בדקה מהיכן כן ניתן להשיג ענפי סכך והפתרון נמצא בבקעה. 3000 ענפי וכפות תמר יגיעו בהובלה מיוחדת לראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "כחלק מאווירת החג לפני סוכות, ישנה פעילות קהילתית שאני זוכר מילדות: איסוף ענפי סכך לסוכות. השנה, עשינו מאמצים רבים כדי לאתר מהיכן ניתן להוביל ענפים לראשון לציון ואני שמח שהצלחנו. אני מאחל לתושבי העיר- חג סוכות שמח וגמר חתימה טובה".

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת מועצת העיר קרן דנה, אמרה: "נהוג להתחיל את בניית הסוכה כבר במוצאי יום כיפור ובכך להתחיל בקיום מצווה ראשונה מיד לאחר יום כיפור. יום אחרי כיפור תתבצע חלוקת סכך לתושב בשלושה מוקדים ברחבי העיר. התושבים מוזמנים להגיע לנקודות החלוקה ולקבל סכך לסוכה".

חרק חדקונית הדקל שהגיע מהמזרח, פשט על עצי הדקל והתמר ברחבי המדינה והוביל להמתת אינספור עצים, בין היתר גם את שדרת הדקלים המיתולוגית של ראשון לציון. לפני כשלוש שנים אסר משרד החקלאות לגזום את עצי הדקל והתמר, החשש הוא שגיזום עלול להקל על החרק לחדור לליבו של העץ ולהמית אותו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *