על ציונו של הצדיק במרוקו: מעמד התרת נדרים

שידור וידאו חי בשעה 17:30

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו יקיים היום מעמד התרת נדרים וזאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה • המעמד יתקיים בסמוך לציונו של הצדיק רבי עמרם בן דיוואן הטמון במרוקו.

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה: מעמד מיוחד של התרת נדרים ותפילה למען כלל עם ישראל יתקיים היום (רביעי) בסמוך לציונו של הצדיק רבי עמרם בן דיוואן זצ"ל הטמון לא הרחק מווארזאזאת שבמרוקו. את המעמד יקיים האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, ראש אבות בתי הדין במרוקו.

המעמד שיתקיים היום בשעה 17:30 – יועבר בשידור וידאו חי ברשתות החברתיות ובאתרים המובחרים והוא יחל בדברי חיזוק מפי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. 

באגרת שפרסם האדמו"ר הוא הסביר את עניין התרת הנדרים והתפילה בקברי צדיקים, כמו"כ התייחס האדמו"ר לימי התשובה הממשמשים ובאים: "הימים האלו, ימים שהזמן של התשובה והכפרה התחיל בהם וכל רגע הוא בעל משמעות גדולה בשמים וכל מעשה שעושים, משנה את כל הכף ולכן אנחנו מחויבים להילחם, לאסוף זכויות ומעשים טובים וכוחות סגוליים להינצל".  

על המגיפה שהתפשטה בעולם כתב האדמו"ר באגרת ששיגר לתלמידיו בארץ ובעולם: "בעוונות הרבים, בכל יום שומעים עוד יהודי חולה, עוד יהודי במצב קשה, עוד יהודי בדוחק קשה בפרנסה ואת המצב הזה חייבים לעצור. ואיך עוצרים, רק על ידי תפילה ותשובה וצדקה שמעבירים את רוע הגזרה". 

"והנה יש עוד דרך שמובאת ברבנו הרמ"א, בימים הנוראים ילך האדם לבית החיים, שהנפטרים יעוררו רחמי שמים על החיים", הוסיף. 

"והנה בימים קשים אלו, שמלאכי חבלה מסתובבים בעולם ויש נספים בלא עת וטובים וכשרים בעמנו מאבדים את חייהם, את בריאותם ואת פרנסתם ואת כל מהות חייהם, מצווה וחובה לקיים את דברי רבנו הרמ"א ללכת ככלב בן יפונה, לקברות צדיקים, אשר עומדים בשמים כמגן על כלל עם ישראל, כרבנו עמרם בן דיוואן זצוק"ל שהיה מהשלוחים הקדושים שמסרו את נפשם על הישוב היהודי בחברון והגיעו למרוקו, לאסוף צדקות לעניי ארץ ישראל. ופה במרוקו מסרו את נפשם על קדושת שמו יתברך". 

הרב פינטו ציין את מעמד התרת הנדרים וכתב: "נעלה ונעורר את הכח השוכן בקברי צדיקים, שיעורר רעש בשמים, לרחם על הכלל ועל הפרט. כי נפשנו נקעה מן הכאב והצער של הכלל והפרט, וביחד נתיר את הנדרים אשר מעיקים ועוצרים את הברכה והשלום והחסד והטוב לרדת לעולם, ונעורר את נשמתו של אותו צדיק שכוחו רם ונישא, שיעלה לפני כסא הכבוד ויתיר את כל הקשרים וכל המעצורים ויתרבה הברכה והשלום והחן והחסד בעולם". 

"יחד כאיש אחד בלב אחד", כתב האדמו"ר הרב פינטו, "רבבות ומאות אלפים, בשעה אחת נתיר את העבריינים וכל השפע והטוב יושפע לעולם ונקבל את הימים הנוראים בצורה שיהיו ״הרב כבסני מעווני״ וניכנס לראש השנה, לראשית השנה ב-ה׳ הידיעה, בשלום, בבריאות, בפרנסה ובנחת". 

"וכל בני הקהילה הקדושה התאספו מרחוק ומקרוב, ונצעק לבורא עולם ״למה יאמרו מצרים ברעה הוציאם״, ״שוב מחרון אפך והנחם על הרעה לעמך״, בחידודי נפש, באימה וחרדה ובצפיה מרגעים קדושים המתרגשים לבוא, על ציון רבנו עמרם בן דיוואן זצוק״ל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *