עם מסכה על הפנים: הרב החרדי הבכיר יישאר בבידוד

ביום ראשון טס הרב זמיר כהן בחזרה לישראל, כאשר שעתיים לפני הנחיתה, הודיעו ממשרד הבריאות שמי שהיה בתאילנד, יצטרך להישאר בבידוד שבועיים מבלי להגיע למקומות ציבוריים.

למרות נגיף הקורונה ואזהרות המסע, הרב זמיר כהן סירב לבטל את טיסתו לתאילנד, על מנת להרצות שם בפני הציבור הישראלי שעזב את הארץ ומתמודד עם ניסיונות רבים. התוצאה הייתה מדהימה, עם המון חיזוק, עזיבת ההתבוללות וחיזוק הקשר היהודי והאמונה בבורא עולם. כעת הרב נמצא בבידוד למשך שבועיים, ומשקיע את הזמן להשלים את הפרויקט הבא

למרות שהטיסה לתאילנד כבר נסגרה זמן רב מראש – לא נותרו יותר מדי ברירות לרב זמיר כהן ולצוות הידברות, שהיה אמור ללוות את הרב במסעו. יום לפני הנסיעה המתוכננת, ביום חמישי שעבר, פרסם משרד הבריאות אזהרת מסע לתאילנד, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, והביטול נראה כמעט בלתי נמנע.
אבל אז הגיע הטלפון של מארגני ההרצאה בתאילנד.

"כבוד הרב, אל תבטל את ההרצאות", הם ביקשו, כמעט התחננו. "הגיע לכאן קהל רחב, כולל מערים נוספות בתאילנד. כולם מצפים לשבת הזו, שתהיה אי של רוחניות בתוך שפע החומריות שיש כאן בתאילנד. אם השבת הזו תתבטל או תידחה – לא תהיה לנו הזדמנות לקבץ שוב את הקהל הגדול שהתאסף והתקבץ ביחד. מדובר בדיני נפשות".

מדובר בסמינר שנקבע לפני כחודשיים, בעיר פטאיה בתאילנד, בה מתגוררים ישראלים רבים המתמודדים עם נסיונות לא פשוטים. שני יהודים יקרים, בעלי מלון, דוד מרציאנו וקובי אלבז, פרסמו שבשבת הזו הם מאפשרים להגיע למלון, לקבל חדרים בחינם וארוחות בחינם, לכל מי שיגיע להרצאות ולהתחזק, להישמר מהתבוללות ומכל הפיתויים הגדולים שיש שם, כמו כשרות ודברים אחרים.

ביום שלפני הנסיעה, משרד הבריאות בישראל פרסם אזהרת מסע לתאילנד, ולכן בשלב הראשון בוטל המסע. אבל אחרי שהתקשרו משם והודיעו שהגיע כבר קהל גדול, והגיעו לשם גם מערים אחרות בתאילנד. סיפרו שהיהודים שם מצפים מאוד לשבת הזו, ואם היא תתבטל – לא תהיה הזדמנות נוספת לקבץ אותם שוב, כך שמבחינתם מדובר בדיני נפשות.

אחרי שיקול דעת גדול הוחלט שהמלווים מהידברות שאין הכרח גמור שיגיעו – לא יגיעו, אבל לגבי הרב זמיר כהן, מאחר שלא היו מרצים נוספים – בניגוד לסמינרים אחרים שבהם ישנם גם מרצים מקומיים – היה הכרח לצאת. כפי שדיילי אל-על בטיסות למזרח הרחוק ואנשי הסגל הדיפלומטי, אינם נכללים באזהרת המסע, כיוון שאינם מסתובבים בחוצות הערים ושומרים על כללי זהירות, בוודאי גם שלוחי מצווה צריכים ויכולים להיות בהתאם לכללים.

הרב קיבל הדרכה איך לשמור על הבריאות, כולל שימוש במסכות ובחיטוי ידיים עם אלכוהול 70%. כתוב 'שלוחי מצווה אינם ניזוקים', ובלבד שנזהרים בכל מה שצריך להיזהר על פי ההנחיות של רשויות הבריאות, לכן זה באמת מה שנעשה. הרב יצא לשדה התעופה בבנגקוק עם מסיכות כפי שהונחה, כי זהו מקום ציבורי, והשתמש בחיטוי בכל חשש ספק מגע.

משדה התעופה נסע הרב עם נהג ישראלי, שקיבל את פניו והסיע אותו עד למלון. תוך זמן קצר התברר לרב זמיר שהיה כדאי להתעקש על ההגעה. הסמינר התקיים, עם הרבה רגעי התרוממות וקבלות החזקות בשמירת מצווה. אחד הישראלים שנמצא שם, סיפר שהוא פרוד מאשתו כבר כמה שנים וכיום חי עם אשה מקומית. הוא שמע באחת ההרצאות על המשמעות של גדולת עם ישראל ועל חומרת העניין, ובסופה ניגש להתייעץ. הוא סיפר שרעייתו רוצה כבר מזה שנתיים להחזיר את המצב לקדמותו, אבל הוא התנגד. וברוך השם, בשבת הזו התעורר וקיבל על עצמו לחזור בליווי אחד המומחים ממחלקת שלום בית של הידברות, ופרטיו הועברו למנהל מחלקת שלום בית, הרב אליהו נקש, שילווה אותו באופן אישי. היו עוד סיפורים מעין אלה, של אנשים טובים עם לב חם ליהדות, שקיבלו על עצמם קבלות מיוחדות ונפלאות. כל ההרצאות היו מלאות, ואנשים נשארו עד שעות מאוחרות לשיחות אישיות עם הרב.

ביום ראשון טס הרב זמיר כהן בחזרה לישראל, כאשר שעתיים לפני הנחיתה, הודיעו ממשרד הבריאות שמי שהיה בתאילנד, יצטרך להישאר בבידוד שבועיים מבלי להגיע למקומות ציבוריים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. זמירונה קורונה

    המדביר המזמר

    הוא יכול לדבר עם הדברות אלה שמדבירים אנשים כמו חרקים |
    הגב