עמיר פרץ חייב להוביל את גוש השמאל • דב הלברטל

עמיר פרץ צריך להיות ראש מפלגת העבודה. ולא רק ראש מפלגת העבודה, הוא זה שראוי להוביל את כל גוש המרכז שמאל. אם הוא לא יבחר, הסיכוי שמפלגת העבודה תרד לטמיון גדול

עמיר פרץ צריך להיות ראש מפלגת העבודה. ולא רק ראש מפלגת העבודה, הוא זה שראוי להוביל את כל גוש המרכז שמאל. אם הוא לא יבחר, הסיכוי שמפלגת העבודה תרד לטמיון גדול. אומר בכנות, אין לי שום אינטרס אישי בדברים שאכתוב להלן.

הסיבה שהוא צריך להיבחר, איננה טקטית, רק כדי להשיג יותר מנדטים. זה גם שיקול חשוב. אלא שמדובר בהרבה יותר מזה. האיש הוא פשוט הראוי ביותר מכל בחינה שהיא. איש העבודה במשך עשרות שנים של פעילות ציבורית ענפה. אדם שלא שינה את ערכיו, החברתיים והמדיניים במשך כל השנים הארוכות לכהונתו. פרץ בהחלט מבטא את האתוס של תנועת העבודה כפי רוח אבותיה המייסדים.

אבל לא רק ברמה האידיאולוגית. גם ברמה האישית, פרץ הוא הראוי ביותר. אדם צנוע בהליכותיו, עממי, נטול גינונים ומדבר בגובה העיניים. לא חושש להביע את עמדותיו ולא מערפל אותם. נודע גם בישרותו בענייני כספים, בהסתפקותו במועט ובנאמנותו לאשתו. גם מנקודת מבט יהודית הוא הראוי ביותר. פרץ יודע מה זה קידוש, מה זו שבת, מה הם נישואים יהודים. הוא מכיר את סידור התפילה ויודע איך נראה בית הכנסת.

בעצם אישיותו וכישוריו, פרץ מסוגל לחבר מגזרים שונים ואפילו נוגדים. הוא מסוגל להחזיר את אנשי הפריפריה לתנועה, יש לו שפה משותפת עם המגזר הערבי, הוא אפילו יכול להחזיר ליכודניקים אל כור מחצבתם, מפלגת העבודה ההיסטורית. הוא זוכה לאמון ציבורי אמיתי, ויש לו את הכריזמה והחן שיאפשרו לו לגבור על נתניהו.

לכל מתחריו, אין דבר מכל מה שיש לפרץ. אהוד ברק אין לו שום אחיזה אמיתית בתנועת העבודה. לגבי דידו אין בכלל תנועת עבודה, הוא הוא המדינה. אם רק יבחר לכנסת, ברק יעשה ככל יכולתו לחבור לנתניהו כדי לקבל שר בכיר.

אם מפלגת העבודה תחבור עם הברק, התוצאה תהיה שהוא, בשאפתנותו ובחתרנותו הבלתי נדלים, ישתלט על התנועה ויעשה בה כבשלו. הוא ימגר אותה. אפילו אם הוא יהיה רק במקום השני. אסור לתת לו דריסת רגל במפלגת העבודה, אפילו אם יש סיכון (שעם פרץ זה לא נראה ריאלי) שמפלגת העבודה לא תעבור את אחוז החסימה.

כך גם המתחרים של פרץ עכשיו במירוץ על רשות התנועה, שני צעירים דלי קלוריות שרק משום כבודם לא אדבר בגנותם. הם בקושי ראויים להתייחסות בהקשר זה. ליברלים אנטי יהודים, שאין להם דבר וחצי דבר עם מנהיגות. במידה ופרץ יזכה, יהיה הרבה יותר קל לחרדים לחבור לקואליציית שמאל, כי פרץ הוא יהודי שורשי הרבה יותר מנתניהו ושאר מנהיגי הליכוד.

כשמביטים לצדדים, ורואים מי הם מנהיגי המרכז שמאל: גנץ, ברק, הורוביץ, שמולי ושפיר, הרי פרץ נישא מעליהם עשרות מונים, ומכל בחינה שהיא. הוא, ורק הוא, ראוי לעמוד בראש הגוש מרכז שמאל.

אם יש עדיין מוסר ציבורי בעולם הפוליטי, זה הרגע שצריך לתת לפרץ לנצח, ובגדול.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. למה אתה לא פונה ליאיא פינק ושלי יחימוביץ

    דב , למה אתה לא פונה ליאיא פינק ושלי יחימוביץ לפני שאתה פונה למתפקדים של האבודה, האבודה לא עוברת את אחוז החסימה עם פרץ .

    שי |
    הגב