30 צעירים יהודים מהתפוצות ישמשו כמורים לאנגלית

30 צעירים יהודים, אקדמאים ומלאי מוטיבציה מהתפוצות, נחתו בראשון לציון במסגרת התוכנית "עמיתי הוראת אנגלית בישראל", וישמשו כמורים לאנגלית בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים.

התוכנית מתקיימת זו השנה השביעית בשיתוף אגף הפרט במינהל החינוך בעיריית ראשון לציון והסוכנות היהודית, היא פועלת אומנם ברחבי המדינה, אבל ראשון לציון כבר "תפסה" לעצמה שם בחו"ל והפכה לעיר המבוקשת ביותר בתוכנית.

למעשה לא רק התוכנית מבוקשת, אלא גם הצעירים המתנדבים בה. עיריית ראשון לציון פרסמה לאחרונה קול קורא למשפחות בעיר לפתוח את ביתן בפני צעירים יהודים ו"לאמץ" אותם במסגרת אירוח בארוחות שבת/חגים. כ-80 פניות התקבלו בתוך שעות ספורות וגרמו לצעירים להבין שהם הגיעו למקום שמחבק אותם.

העמיתים סיירו בעיר, הכירו את המקומות ההיסטוריים והמרכזיים בעיר. לאחר מכן המשיכו לבניין העירייה ושם נפגשו עם ראש העירייה- רז קינסטליך וסגניתו ליאל אבן זהר, שאיחלו להם שנה מוצלחת ומלאת עניין "הבנתי שכל מי שהגיע לראשון לציון, סימן את העיר כמועדפת ראשונה להתנדבות" אמר ראש העירייה והוסיף "זה בהחלט מרגש אותי ששמנו יצא למרחוק. העיר ראשון לציון הרוויחה פעמיים, גם שגרירים של רצון טוב בעולם וגם מורים עם תחושת שליחות שמהווים מודל לתלמידים".

משתתפי התכנית נבחרים בקפידה מתוך מאות מועמדים, והם מביאים רוח חדשה ללימודי האנגלית בבית הספר באמצעות שימוש באנגלית אותה הם מדברים כשפת אם, בניסיונם החינוכי, ביצירתיות שלהם ובאישיותם המיוחדת.

בנוסף כחלק מן התכנית, מתנדבים העמיתים במוקדים שונים בקהילה. בזמן שהותם בישראל, מתגוררים המשתתפים בדירות מתנדבים במרכז העיר וכאמור "מאומצים" על ידי משפחות מהעיר על מנת לתת למשתתפים "חוויה ישראלית" אמיתית.

מנהלת התוכנית, מאור לוטן, אמר: "ראשון לציון היא עיר מאוד פופולרית בתוכנית, למעשה זו העיר היחידה שהגיעה למכסת הגיוס. התוכנית רצה בכל הארץ והעמיתים בוחרים לאיזה עיר הם רוצים להגיע, כך שכל 30 העמיתים בחרו את ראשון לציון כעדיפות ראשונה – למרות שתל אביב הייתה גם אופציה. לא מובן מאליו. רוב המשתתפים בראשון לציון הם חברים או קרובי משפחה של עמיתים משנים קודמות שממליצים לעשות את התוכנית דווקא בעיר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *