ענף בהתרסקות: ייצוא היהלומים מישראל צנח ב 82%

ראש הממשלה ביקש מהצוות שלו התגייסות מהירה ודחופה שתטפל ותמצא דרך לעזור ליהלומנים

המצב הכלכלי הקשה לא פסח על הבורסה ליהלומים. במכתב אישי פונה נשיא הבורסה יורם דבש לחברי הבורסה ומשתף אותם בפגישה שערך עם ראש הממשלה.

חברים וחברות יקרים,

ברצוני לעדכן אתכם שנפגשתי עם ראש הממשלה יחד עם נשיא להב, מר רועי כהן ,שר האוצר, מנכ"ל משרד האוצר, שר הכלכלה ונציגי ענפים נוספים המצויים במשבר בצל השפעות נגיף הקורונה. בשיחתנו הצגתי ראשית את הקושי הגדול סביב נושא הייצוא שצנח באפריל האחרון ב- 82%, במטרה לשקף את המצב בענף והפגיעה הקשה בתזרים המזומנים, שכן הוא מבוסס על ייצוא של רוב העוסקים בו .

בנוסף שיקפתי את הבעיתיות בהלוואות שמתעכבות ,לא מגיעות ליהלומנים , ויוצרות מחסור חמור באשראי ל- 15 אלף משפחות ועובדים.

היה לי חשוב להתריע שמעבר לבעיות שנוצרו בשל נגיף הקורונה, ענף היהלומים הישראלי עומד בפני תחרות לא הוגנת, ומאבד את מעמדו כמרכז סחר מוביל בעולם למדינות כמו דובאי, בלגיה והודו. בעוד מדינות אלו מקבלות סיוע הגון, היהלומן הישראלי שנחשב בין העובדים החרוצים והמקצוענים בתחום נאבק וסובל ממחסור בשל הביורוקרטיה והרגולציה הישראלית. הדבר הזה מחייב את הצורך בהתגייסות מהירה ודחופה על מנת לאפשר לאלפי העסקים בתחום, חזרה מהירה למסחר תקין.

אני שמח לשתף אתכם כי הענף צויין לטובה על ידי שר האוצר ומנכ"ל משרד האוצר שציינו כי הענף עשה שינויים גדולים בשנים האחרונות, וחיזק את הקשר עם רשות המסים והקשר על הממשלה לקשרי עבודה מצויינים.

בסיום השיחה ראש הממשלה ביקש מהצוות שלו התגייסות מהירה ודחופה שתטפל ותמצא דרך לעזור ליהלומנים בנושא הרגולציה והביורוקרטיה, על מנת להחזיר את תעשיית היהלומים הישראלית לימיה הגדולים כמרכז סחר שוקק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *