עשרות טונות של חסד: חלוקת ענק של מוצרים ללא גלוטן

במבצע חסד חסר תקדים נערכה חלוקת ענק וחינמית במספר מוקדים ברחבי הארץ של עשרות טונות של מוצרים ללא גלוטן, לטובת חולי צליאק. בנוסף, יבוא מיוחד ומסובסד של אטריות בכשרות מהודרת. יו"ר שדלות הצליאק, ח"כ יעקב אשר: "יהדות התורה הציבה את הדאגה לחולי הצליאק על סדר היום"

במבצע חסד חסר תקדים נערכה חלוקת ענק וחינמית במספר מוקדים ברחבי הארץ של עשרות טונות של מוצרים ללא גלוטן, לטובת חולי צליאק. בנוסף, יבוא מיוחד ומסובסד של אטריות בכשרות מהודרת. יו"ר שדלות הצליאק, ח"כ יעקב אשר: "יהדות התורה הציבה את הדאגה לחולי הצליאק על סדר היום". מנכ"ל עמותת 'צליאק בקהילה', יעקב מנחם: "מצפים שהכנסת ומשרד הבריאות יתערבו וישימו סוף לעושק". בקרוב: קו מידע כשר לחולי הצליאק

במבצע חסד חסר תקדים נערכה לאחרונה חלוקת ענק של עשרות טונות של מוצרים ללא גלוטן, לטובת חולי צליאק. בחלוקת שהתקיימו בבני ברק, ירושלים, מודיעין עילית, אלעד, בית שמש, ביתר עילית, אשדוד, צפת ובבנימין, חולקו מאפים קפואים ושלל מוצרים ללא גלוטן – בחינם.

בנוסף, בחלוקה שאורגנה ע"י עמותת 'צליאק בקהילה' שנעזרה בעשרות מתנדבים, נערכה גם מכירה מסובסדת של אטריות ללא גלוטן בכשרות מהודרת, דבר שלא היה ניתן להשיג בארץ ויובא לראשונה בסבסוד של כשליש מחיר.

במהלך החלוקה בבני ברק הגיע יו"ר שדולת הצליאק בכנסת, ח"כ יעקב אשר, שסייר במקום ועמד מקרוב על הצורך בסיוע לחולי הצליאק בהוצאות הכבדות: "יהדות התורה הציבה את הדאגה לחולי הצליאק על סדר היום, למרות הפעולות שנעשו להקל על החולים ולהוזיל את סל המזון ללא גלוטן, עדיין הדרך ארוכה לפתרון המצוקה", אמר אשר בתום הסיור.

עוד הוסיף כי, "אנחנו נפעל בכל הכלים שיהיו לנו בכנסת הבאה להרחיב את מגוון המוצרים ללא גלוטן ולהוזיל אותם בסבסוד ממשלתי נוסף לרווחת אוכלוסיית החולים ובני משפחותיהם. ברצוני לשבח את כל המתנדבים לטובת חולי הצליאק העושים עבודת קודש בעזרה בחלוקת המוצרים המסובסדים ובפעילות בועדות הכנסת. בכוחות משותפים בע"ה נצליח להוביל את הסיוע הזה גם בשנים הבאות".

כיודע על חולי צליאק להתנזר כליל ממאכל מוצרים המכילים גלוטן, ועל החולים לרכוש תחליפים למצורים במחירי עתק. עמותת 'צליאק בקהילה' המנהלת מאבק בנושא, מקיימת מידי פעם חלוקת חסד של מוצרים ללא גלוטן שנתרמו על ידי חברות או נדיבים, דבר שמסייע משמעותיות למשפחות החולים.

בתוך כך, כחלק מהמעטפת שהעמותה מעניקה לחולים ובני משפחותיהם, בקרוב צפוי להיפתח קו מידע ייחודי וכשר, בהם יינתן מידע ועדכונים על החלוקות המאורגנות ברחבי הארץ, לצד יעוץ רפואי לגבי המחלה וכן מידע והכוונה. בקו תיפתח גם שלוחה מיוחדת עם מתכונים להכנת אוכל ללא גלוטן. בקו יינתנו גם עדכונים על אירועים מיוחדים שמארגנת העמותה לטובת חולי הצליאק ובני משפחותיהם.

מנכ"ל עמותת 'צליאק בקהילה', יעקב מנחם, אמר בתום החלוקה כי, "אני מודה לעשרות המתנדבים שהקדישו מזמם בכדי לסייע בשינוע כלל המוצרים למוקדי החלוקה וארגון החלוקות ברחבי הארץ, בהם מאיר קווין מארגון 'מחוברים אונליין' ולמתנדבי 'מחוברים לחיים'. הצלחנו גם להשיג במחירים מסובסדים מוצרים שלא היו כלל בשוק, דבר שמהווה בשורה משמעותית לחולים".

עם זאת, מנחם מדגיש כי, "הצפייה האמתית שלנו היא שהכנסת ומשרד הבריאות יתערבו וישימו סוף לעושק החולים הקיים היום בתחום המוצרים ללא גלוטן, לא ייתכן שחולים ומשפחותיהם נאלצים לשלם סכומי עתק של אלפי שקלים לחודש על אוכל בסיסי שבלעדיהם החולים לא יכולים להתקיים. אנחנו חייבים תודה מיוחדת לח"כ אשר שפועל רבות לסייע לנו בעניין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *