עשרות ראשי רשויות בפניה לדרעי: לא נוכל לממן העלאה של 60 מלש"ח בתקציבי המועצות הדתיות

עשרות ראשי רשויות בפניה לדרעי: לא נוכל לממן העלאה של 60 מלש"ח בתקציבי המועצות הדתיות, אלא מתוך תקציבים המופנים לטובת שירותי חינוך ורווחה לתושבים

למעלה מ-75 ראשי רשויות , שמהווים את הרוב של הרשויות במסגרתן פועלות מועצות דתיות, וביניהן כל חברות פורום ה-15, פנו במכתב חריף לשר הפנים דרעי ואמרו כי אלא אם יאשר לסיים את שנת 2019 בגירעון , לא יעבירו תוספת תקציבית זו למועצות הדתיות.

המכתב נשלח בעקבות פניית שר הדתות לראשי הרשויות בתחילת החודש בדרישה לממן את ההעלאה בתקציבי המועצות הדתיות בכ-60 מיליון ₪, לאחר שאישרו הרשויות המקומיות את תקציביהן לשנת 2019 וכעת יכנסו לגירעון ודאי בעקבות הגזרה.

ראשי הרשויות מחו בנוסף, על יחסי המימון החריגים לפיו הן נושאות בשיעור של 60% והמדינה נושאת רק ב- 40% מתקצוב המועצות הדתיות והצביעו כי אין ולו שירות ממלכתי אחד, לא בחינוך ולא ברווחה, בהם רובו המוחלט של המימון נשען על הרשויות. עוד צוין במכתב כי יו"ר ועדת הכספים משה גפני החל אף בקידום הצעת חוק להפחתת נטל המימון מהרשויות המקומיות לכ- 25% כפי שנהוג.

עוד הצביעו במכתבם כי בעשור האחרון גדלו תקציבי המועצות הדתיות בלמעלה מ-30% (מבלי לחשב את הגידול שתוכנן לשנת 2019 בשיעור של 20%), שיעור גבוה בהרבה מגידול במנגנון ההצמדה האוטומטי של הארנונה, אשר עלה במצטבר בשנים האמורות בכ-19% בלבד. אם כך- על הרשויות המקומיות יהיה להפנות משאבים ותקציבים משירותי חינוך רווחה, תרבות ביטחון ועוד כדי לממן את התוספת התקציבית למועצות הדתיות ולא – יסיימו את שנת התקציב בגירעון.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "הרשויות המקומיות אינן הכיס העמוק של הממשלה, שבכל הזדמנות בוחרת להטיל גזרות על חשבון תקציבים שכבר הוקצו למתן שירותים חיוניים כמו חינוך, רווחה וביטחון. לא ייתכן שהממשלה מחליטה להמציא תקציבים מהיום למחר, בלי הסכמות ומבלי שהיא מממנת את החלק הארי של תקציב המועצות הדתיות. "

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *