פגישה נערכה בין אנשי פרץ לאנשי שקד: הסתיימה ללא תוצאות

ביום ראשון השבוע נערכה פגישה בין אנשיהם של הרב רפי פרץ לנציג של בנט ושקד, בניסיון להתקדם לקראת האיחוד, בפגישה הועלו המחלוקות העיקריות בין הצדדים – מי יעמוד בראש הרשימה; מי יזכו בתפקידי השרים

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ושר החינוך הרב רפי פרץ עוד לא נפגשו עדיין, וברקע נשמעות התנצחויות הדדיות, לרבות האולטימטום ששקד הציבה לפרץ מעל דפי עיתון זה, אלא שהבוקר מפרסם 'ישראל היום' כי מתחת לפני השטח מתנהלים מגעים ממשיים לקראת איחוד.

לפי העיתונאי יהודה שלזינגר, ביום ראשון השבוע נערכה פגישה בין אנשיהם של הרב פרץ לנציג של בנט ושקד, בניסיון להתקדם לקראת האיחוד.

בידיעה צוין כי "בפגישה הועלו גם המחלוקות העיקריות בין הצדדים: מי יעמוד בראש הרשימה; מי יזכו בתפקידי השרים – פרץ, בצלאל סמוטריץ', שקד או בנט, כשספק אם יוכלו לדרוש ארבעה תיקים לרשימה אחת; ואם לצרף את עוצמה יהודית, מחלוקת לא פתורה גם בין סמוטריץ' ופרץ. הפגישה לא נשאה פרי, ואחד המשתתפים אף אמר "יצאנו כמו שנכנסנו".

עם זאת, במהלך הפגישה עלו כמה סוגיות בצד חששות מעניינים. אנשי הבית היהודי (מטעמו של הרב פרץ) העלו חשש משמעותי שלפיו שקד תעבור לליכוד ברגע הראשון שתוכל. מהצד השני, של בנט ושקד, נטען כי כל התרחישים והחששות לא רלוונטיים כעת. לטענת נציגי השניים, הדבר הכי חשוב כעת הוא מספר המנדטים הגבוה יותר ששקד מסוגלת להביא, אם תוצב ראשונה במקומו של הרב פרץ.

לפי חשש אנשי הבית היהודי, ידוע שאיילת שקד רוצה להגיע לליכוד. בפגישה הם העלו תרחיש לא מופרך, ותהו מה תחליט שקד אם ב־31 ביולי – יום לפני סגירת הרשימות, יחליט נתניהו ששקד תוסיף מנדטים לליכוד, וישריין אותה. עוד הועלה חשש ששקד תנטוש גם אחרי הבחירות. נציגיו של הרב פרץ ביקשו לדעת, אם שקד מתחייבת לעמוד בראשות המפלגה בעשור הקרוב. אנשיה של שקד השיבו כי אין בכוונתה לעזוב, אך לא יכלו להתחייב לכך שתישאר למשך עשור.

מהצד השני, הדגישו בצד של בנט ושקד כי ברור לכולם, על פי הלך רוח ציבורי ועל פי תוצאות של סקרים כי שקד תביא מספר מנדטים גבוה יותר מהרב רפי פרץ. אנשי הבית היהודי השיבו להם, כי על פי בדיקות שבידיהם, אין הפרש משמעותי במספר המנדטים אם שקד מספר אחת או שתיים ברשימה. לדבריהם יש הפרש משמעותי במנדטים הפוטנציאליים, רק אם שקד תהיה ברשימה או לא. שאלת מיקומה ברשימה, לשיטת אנשי פרץ, אינה רלוונטית לעניין המנדטים.

גורם בבית היהודי הביע בתגובה ביקורת על התנהלותה של שקד וכינה אותה "ציפי לבני של הימין". "כל יום שעובר היא ממתגת את עצמה כציפי לבני. היא לא מחליטה אם ללכת עם בנט או לא. נפגשת עם בן גביר. לא יודעת אם רוצה ללכת עם הבית היהודי או בלעדיו, כן ליכוד או לא ליכוד. היא יוצרת לעצמה תדמית לא טובה".

אלא שמנגד טוענים אנשיה, כי מתחזקת גם התחושה שהרב פרץ לא יוכל להצליח להוביל רשימה אחת. "יש הרבה מאוד אנשים שמצפים שהרב פרץ יבין את זה בעצמו. קשה מאוד לרדת מכס המלכות, אבל יכול להיות שזה מה שצריך לעשות. משהו התפקשש בשיח סביבו וכל יום הוא חוטף יותר, הוא מקבל מהלומות בתוך המגזר ומחוץ למגזר, זה כל כך חבל. הרב פרץ רוצה להיות שר חינוך, יש מצב שכמספר שתיים לשקד, הסיכוי להיות שר חינוך גבוה יותר מלהיות מספר אחת, כשכל האש מופנית אליך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *