נתניהו הזמין את פוטין לחנוכת האנדרטה בישראל

כמה חודשים לאחר תקרית הפלת המטוס הרוסי שהביאה למותם של החיילים הרוסים וגררה תקרית דיפלומטית עם הרוסים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועדים כעת בקרמלין במוסקבה

כמה חודשים לאחר תקרית הפלת המטוס הרוסי שהביאה למותם של החיילים הרוסים וגררה תקרית דיפלומטית עם הרוסים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועדים כעת בקרמלין במוסקבה.

ראש הממשלה נתניהו הזמין את הנשיא פוטין להשתתף בטקס חנוכת האנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגרד כאורח הכבוד והנשיא פוטין נענה להזמנתו.

ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה:"ראשית אני רוצה לברך אותך ואת העם הרוסי על יום מגן המולדת. אנחנו לעולם לא נשכח את תפקידם של רוסיה והצבא האדום בניצחון על הנאצים. לפני ימים אחדים החלטנו על השלמת המימון למוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה, כחצי מיליון לוחמים יהודים לחמו בצבא האדום. בקרוב אנחנו נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור בלנינגרד, ואני מבקש אדוני הנשיא להזמין אותך ושתהיה אורח הכבוד שלנו שם, אין ראוי ממך.

 

"האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור מגיע מאיראן וגרורותיה. אנחנו נחושים להמשיך בפעולה התקיפה שלנו נגד הניסיונות של איראן, שקוראת להשמדתנו, ונגד הניסיונות שלה להתבסס צבאית בסוריה", אמר נתניהו.

 

נתניהו ציין בדבריו עוד, "אני רוצה לשוחח על כך אבל גם על היחסים הבילטרליים המצוינים בינינו, שהם בזכות למעלה ממיליון דוברי רוסית שתרמו תרומה עצומה לישראל, הפכו לחלק מאיתנו, הביאו את התרבות הרוסית כחלק מהתרבות הישראלית. חוץ מזה, התיירות בשיא של כל הזמנים, 400 אלף רוסים שמבקרים בישראל כל שנה, כ-200 אלף ישראלים שמבקרים במוסקבה כל שנה. יש לי את הכבוד לתרום קצת לסטטיסטיקה הזאת. וכמובן אני רוצה להגיד את כל הדברים הטובים שעשינו יחד, כמו הסכם הפנסיות ש-96% ממנו ממומשים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *