פוסט מסית על הדרת אשה מ"טיסת מהדרין" התברר כפייק

צביקה קראוס, גולש בפייסבוק הסעיר את הרשת עם פוסט שבה טען כי הדירו את אשתו בטיסת ארקיע מכיוון שלבשה בגדים לא צנועים. בפועל , הטייס שהוא בכל דרוזי לא הציב תנאים

צביקה קראוס, גולש בפייסבוק הסעיר את הרשת עם פוסט שבה טען כי הדירו את אשתו בטיסת ארקיע מכיוון שלבשה בגדים לא צנועים. קראוס כתב כי "טיסה כשרה למהדרין" לא יצאה לדרכה לתל אביב, מכיוון שאשתו לא הייתה לבושה על פי כללי הצניעות. הטייס אמנם לא היה חרדי, אך הגולשים הבינו לפחות ממנו כי מדובר חרדי בעוד שבפועל היה מדובר בטייס דרוזי.

רעייתו של גבי רכשה כרטיס טיסה סטנד ביי מאילת לתל אביב מחברת ארקיע, אך כשהגיע לטיסה נאמר לה כי לא נותרו מקומות פנויים "אבל ניתן יהיה להטיסך בקוקפיט". אלא שהיה גם תנאי לטיסה בתא הטייס: "הטייס הראשי דתי, שחרד לצניעות נוסעותיו ולכן בלבושה הנוכחי ״בסנדלים פתוחים ולא נעל סגורה ובשמלה בחצי שרוול״ (המאוד מופקר וכנראה על גבול הפריצות) לא תוכל לעלות למטוס אלה אם ״תארגני נעליים וכיסוי כתפיים", כתב קראוס בפוסט.

קרואס מתאר עוד כי לבסוף יצאה "טיסה כשרה למהדרין" כשרעייתו נותרת מאחור "בתפילה חרישית ותחינה לעזרת חסדי שמיים, לטיסה הבאה". התגובות לא איחרו לבוא. "איראן זה כאן", כתבו חלקם ואחרים קראו לתבוע את ארקיע. "מזעזע לאיזה מדינה חשוכה הפכנו להיות", כתב אחד הגולשים.

אלא שמבדיקת "ישראל היום" עולה כי מאות תגובות וטענות נגד הדתה והשתלטות של חרדים התבררו כפייק ניוז מוחלט. הטייס היה בכלל דרוזי, בנוסף, אחת הסיבות שהנוסעת התבקשה ללבוש מכנסיים ולא לעלות עם שמלה למטוס היא שתא הטייס צפוף, והמושב מחייב ישיבה ברגליים פסוקות. עובדה זו הייתה יכולה לגרום לאי נוחות לאותו טייס דרוזי וגם יש בכלל קוד לבוש שבו לא עמדה האשה.

מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "ארקיע מכבדת את כלל נוסעיה, עובדיה וטייסיה, ביניהם חילונים, גברים, נשים , חרדים ועוד".
"לגופו של עניין, מדובר באם של עובדת חברת אל על, שטסה חינם בטיסה מלאה אשר הטייסים אישרו לה לטוס בקוקפיט. מחווה זו מותנית לפי נוהלי החברה בלבוש הולם ובכללים כפי שנקבעו ע"י חברות תעופה בכל העולם. מן הראוי שמי שמצפה שיכבדו את בקשתו לטוס בקוקפיט – יתנהג בצורה מכובדת ולא ישמיץ את מי שניסה לעזור, ללא קשר לדת, גזע ומין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *