פילבר: "מתנהל 'מרוץ למיליון' מי יביא את ראשו של רה"מ"

יממה לפני שהפך עד מדינה בתיק 4000, הכחיש שלמה פילבר את החשדות נגדו: "מאות חוקרים מתחרים זה בזה". המשטרה: "לא מתייחסים לחקירות שהסתיימו"

 

יממה לפני שהפך עד מדינה בתיק 4000, הכחיש שלמה פילבר את החשדות נגדו: "מאות חוקרים מתחרים זה בזה". המשטרה: "לא מתייחסים לחקירות שהסתיימו". את הדברים מפרסם הבוקר (ב') לראשונה ב"ישראל היום", התחקירן עקיבא ביגמן

יום לפני שחתם על הסכם עד מדינה בפרשת 4000, בזק־וואלה, אמר מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, לחוקרי המשטרה: "יש מרוץ למיליון בשאלה מי יביא את הראש של נתניהו".

ב־19 בפברואר 2018, יממה בלבד לפני שפילבר חתם עם המשטרה על הסכם עד מדינה בתיק, הוא נעצר ונחקר במשטרה.החקירה ככל הנראה עסקה במעשים שבגינם החליט לחתום על ההסכם.

תמליל החקירה, שהגיע לידי "ישראל היום", חושף את מחשבותיו של פילבר באותה עת.

במהלך החקירה נשאל פילבר על ידי אחד החוקרים: "איך כל הדברים האלה נתפסים לבן אדם אחד?".

פילבר משיב: "לא בגללי". החוקר מתפלא: "לא בגללך?", ופילבר עונה: "לא, לא, לא" ומסביר מה לדעתו מתרחש.

"יש 300… 500 חוקרים בישראל, שכולם נמצאים עכשיו באיזו מין תחרות, מרוץ למיליון, מי יביא את הראש של נתניהו. אז מה צריך? את אחד האנשים הקרובים אליו. אז מסמנים אותי, ומנסים לחפש אותי ולהפוך אותי".

פילבר לא מצליח להשלים את המשפט הזה, כאשר החוקרים מושכים את השיחה לכיוון אחר, אך המשמעות ברורה: לטענתו, המשטרה רוצה את "הראש של נתניהו".

כדי להשיג זאת, החוקרים פונים למקורבים אליו, "מסמנים" אותם, ומנסים לחפש עליהם מידע מפליל שיאפשר להפעיל עליהם לחץ ולהפוך אותם לעדי מדינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *