פיני איינהורן: "השילוב של שירה, נגינה ואנרגיה – זו הייחודיות שלי"

הוא חושב שכמעט ואין אין בעולם המוזיקה מישהו עם יותר אנרגיה ממנו על הבמה, מעדיף אירועי בוטיק על חתונות ושמח עם המתנה שחנן אותו ה'. פיני איינהורן בראיון

הם משמחים אותנו כל השנה; הם עומדים שם על בימת התזמורת ערב-ערב, מנגנים, שרים, רוקדים ומשמחים. בפרויקט מקיף של 'אקטואליק' לכבוד חג הפסח תשע"ט, מספרים אנשי המוזיקה המצליחים ביותר, על ההתחלה, על מאחורי הקלעים והסודות שמאחורי המיקרופון.

 

והפעם: פיני איינהורן, "מלך הקומזיצים" והקמפיץ הרשמי של בני הישיבות

 

פיני, מתי התחלת להופיע כזמר?

"אני התחלתי לפני כ-8 שנים כחבר במקהלה של דודי קאליש. ולפני כ-5 שנים יצאתי לשוק לבד. אני חייב אגב לציין שאני 'זמר', אני לא מאמין במושג 'זמר חתונות'. יש זמר שמתאים להיות גם בחתונות. וגם אני, מופיע גם בחתונות. זה נתח די קטן אצלי. אני מופיע באירועי בוטיק, שבע ברכות, הופעות חיות, בר מצוות ועוד".

מה הייחודיות שלך בשירה, כזמר?

"לכל זמר יש את הייחודיות שלו. יש זמרים שאולי שרים יותר יפה ממני, נגנים שאולי מנגנים יותר יפה, אבל הקב"ה חנן אותי בכמה כישרונות, והייחודיות שלי, זה שילוב של כל הגורמים, שזה כנראה שילוב נדיר. יש אנשים עם אנרגיה, שירה ונגינה, אבל שלושתן משולבות בי – וזה המתנה".

תגיד, פיני, איך אפשר למנוע שחיקה כשמופיעים ערב ערב?

"שאלה חזקה. זו שאלה שזמרים כל יום בשאלה הזו, איך אפשר שלא להישחק. ומה אני עושה? אני לוקח שירים ומשנה את המקצבים שלהם ו'מגניב' אותם, לוקח שירים ישנים שאף אחד כבר לא זוכר אותם וגדלתי  עליהם – ואני מביא כל יום דברים אחרים, מגוון ומרענן, וזה משנה את כל האוירה באירועים שלי, בעיקר באירועי הבוטיק, הקומזיצים וכו'".

מה לדעתך השתנה בעולם החתונות מאז שהתחלת ועד היום?

"מה יש לך דווקא מהחתונות? יש המון אירועים חוץ מחתונות, החתונות אמנם נתח גדול בציבור שלנו, אבל לא נמצא לבדו. אני חושב שהנושא של ההגברה. לפני עשר שנים היית סובל ברמות קשות – וכיום אתה מגיע לאירועים ופשוט נהנה, יש איכות נהדרת. ובנוסף, אנשים לומדים מוזיקה, נהייתה מוזיקה מגוונת".

ומאיפה לוקחים את הכוחות לשיר בכל ערב מחדש עם אותה אנרגיה?

"כמובן, זה מתנה מהקב"ה שנותן לך. כשאני עומד על הבמה יש לי פתאום כח לשיר ולהופיע ולשמח את עם ישראל".

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא מבין

    איך הוא מתיר לעצמו לעשות קומזיץ מטעם עיריית עפולה באמצע ימי ספירת העומר?
    'בתחילת הערב יתקיים סיום מסכת'… איפה כתוב שבסיום מסכת מותר הכל?!?!

    אחד שיודע |
    הגב
  2. עם כל הכבוד וכפיים לזמר הזה, כמה זמן המערכת מתכוונת להשאיר את התמונה עם הכתבה

    כדבר הכי בולט בדף הפותח של אקטואליק?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. חי בסרט האיש

    עם קול סביר מינוס ואנרגיות של בחור ישיבה קטנה קלאסי הבחור עף על עצמו מינימום אברהם פריד. שלא ישכח לומר מודה אני כשיקום מחלומותיו

    יעקב |
    הגב