פנייה לפרקליטות: "למנוע את השתתפותו של הרב ברלנד בהילולה במירון"

ארגון בצלמו משגר היום (ד) מכתב בהול ליועמ"ש הגברת דינה זילבר בו הם דורשים למנוע את השתתפותו של הרב אליעזר ברלנד בהדלקת מדורות ל'ג בעומר בשבוע הבא במירון

ארגון בצלמו משגר היום (ד') מכתב בהול ליועמ"ש הגברת דינה זילבר בו הם דורשים למנוע את השתתפותו של הרב אליעזר ברלנד בהדלקת מדורות ל'ג בעומר בשבוע הבא במירון. נדגיש, האירוע כולו ממומן על ידי מדינת ישראל.

בטקס מסורתי המתקיים מזה שנים רבות ביישוב מירון שבצפון, נהוג על ידי רבנים מכלל תפוצות ישראל להדליק מדורה. כאשר מסביבם מתגודדים להם התלמידים ושמחים יחד עם מורם ורבם.

בשבוע הבא תתקיים הדלקת ל'ג בעומר. הצפוי להגיע להדלקה הינו הרב אליעזר ברלנד. כלל הטקס כולו ממומן על ידי מדינת ישראל מכספי משלמי המסים.

במכתב ששיגר היום ארגון בצלמו נכתב כי "אין ספק שמעשה זה מהווה מעשה בעייתי ביותר. כיצד ייתכן שאדם אשר הורשע בעבר במספר עבירות חמורות ביותר ועוד בקהל תלמידיו יקבל במה ממלכתית ציבורית? דבר זה מהווה בנוסף פגיעה חמורה בנפגעות ורגשות רוב הציבור . למעט קומץ קיצוני. הדלקת המדורה על ידו הינו ניצחון לקומץ אלים וקיצוני. בנוסף הינו משדר מסר בעייתי שניתן להיות עבריין מין מורשע ולזכות בכבוד והכרה ממלכתית."

"האם ניתן בצורה חוקית למנוע ממנו דבר כזה בטקס ממלכתי?" שאלו בבצלמו במכתב לגברת זילבר.

בבצלמו מסכמים ומציינים כי "בעבר במקרה דומה של השתתפות העבריין ברק כהן במבנה ציבורי וטענת שלא ניתן למנוע ממנו. אולם מדובר ברף עברייני אחר לגמרי . אין צורך להרחיב על חשיבות ביטול השתתפותו בטקס ציבורי במימון המדינה."

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר:מציין כי המשנה ליועמ"ש ביטלה אירועים רבים בטענות על פגיעה בנשים. זה באמת פגיעה בנפגעות ובכלל הנשים ואזרחי ישראל. אנחנו דורשים המשנה לבטל גם פה השתתפות העבריין בטקס זה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כל הכבוד שהרמתם את הכפפה והחלטתם סוף סוף להוקיע את העבריין המתועב הזה אליעזר ברלנד. מידיעה הוא פגע בעשרות אם לא מאות נשים, ברמות פגיעה שונות.

    הלוואי שכל שאר האתרים החרדים ילמדו ממך שיעור באומץ. כל הכבוד על "הוקעת עבריין המין המפורסם ביותר בישראל ומחלל שם שמים הגדול ביותר בעולם", כפי שניתן ללא ספק לכנות את אליעזר ברלנד.

    נחמן אזולאי |
    הגב