פעיל השמאל יפצה את יאיר נתניהו ב-20 אלף שקל

בנו של ראש הממשלה יפוצה על ידי הפעיל החברתי אייבי בנימין ב-20 אלף ש"ח, לאחר שכתב בפייסבוק כי אביו ביקש מראש המוסד להוציא עבורו דרכון בדוי, מטעמי ביטחון

בנו של ראש הממשלה יפוצה על ידי הפעיל החברתי אייבי בנימין ב-20 אלף ש"ח, לאחר שכתב בפייסבוק כי אביו ביקש מראש המוסד להוציא עבורו דרכון בדוי, מטעמי ביטחון, כדי "לשמור על הבן ההולל המסתובב בעולם".

השופט אבי שליו פסק כי הפרסום של אייבי בנימין ב-2016 מהווה לשון הרע "וכי יש בו לבזות ולפגוע בשמו של יאיר נתניהו". בנימין ישלם לנתניהו פיצוי בגובה 20 אלף שקל ובנוסף הוצאות טרחה משפטיות בסך 7,500 שקל.

כזכור, לפני כשנתיים, הפעיל החברתי אייבי בנימין כתב בחשבון הפייסבוק שלו פוסט תקיף: "יום אחד קורא ביבי לראש המוסד ומבקש דרכון בשם בדוי לבן שלו יאיר נתניהו, כמו למרגלים, בנימוק ביטחוני: לשמור על הבן ההולל המסתובב בעולם, שתהיה לו זהות בדויה".

כאמור, היום, השופט אבי שליו, פסק לטובת יאיר נתניהו וכתב בסיכום גזר הדין: "מצאתי שפרסום הפוסט מהווה לשון הרע, וכי יש בו כדי לבזות ולפגוע בשמו של התובע (יאיר נתניהו)". עוד הוסיף השופט – "אולם קבעתי כי לא נעשה בכוונה לפגוע. חרף התהיות שהועלו בנוגע למניע להגשת התביעה, לא מצאתי שהן מצדיקות דחייתה על בסיס הטענה בדבר תביעת השתקה".

"בקביעת שיעור הפיצוי, נלקחה בחשבון חומרת הפרסום, כמו גם התנהלות הנתבע עת הסכים בזמן אמת לפרסם התנצלות, ולמחוק את הפוסט", הבהיר השופט. "על כן הנתבע ישלם לתובע פיצויים בסך של 20 אלף שקלים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רק העורך דין

    אבל זה לא עניין של כסף שכמובן לא חסר לו

    עלה לו פי 2 |
    הגב