פרופסור רביד: "ההדבקה כרגע ברובה המכריע בקבוצות צעירים"

"282 זה פונקציה גם של מספר הבדיקות"

פרופ' מוטי רביד, מנהל בית החולים מעייני הישועה, שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ונשאל כיצד מסתדר בעיניו פתיחת המשק לאור העליה במספר החולים?

"אני תומך בפעולות של הממשלה במקרה זה ואני אומר מדוע. זה לא גל שני, המגפה פה. הייתה ירידה במספר הנדבקים כי הציבור הקפיד על ריחוק, על מסכות ואנשים לא התקהלו. שיחררו את המשק, בעיקר פתחו את מערכת החינוך, והפתיחה לא לוותה במספיק הסברה ובמספיק אכיפה אולי, והציבור כמו כל ציבור, אגב זה קרה לא רק אצלנו ואז התחילה הדבקה. ההדבקה כרגע ברובה המכריע בקבוצות צעירים, שמבחינה אפידמיולוגית זה טוב שהם נדבקים כי לאט-לאט אולי תיווצר חסינות עדר ואנחנו נראה ירידה. בינתיים מה שקורה הוא שכנראה הקשישים למדו להיזהר, ואולי גם הצעירים מכבדים את הריחוק מהקשישים, כי יש פי 10 חולים ממה שהיו לפני שבועיים, לא חולים – נדבקים, ואין יותר חולים, או יש אבל מעט מאוד".

ולגבי העלייה במספר החולים כאשר רק אמש זה כמעט נשק ל300 השיב:

"282 זה פונקציה גם של מספר הבדיקות, אל תשכח. מאז שהשר יולי אדלשטיין נכנס שונתה המדיניות עושים הרבה בדיקות. עושים הרבה בדיקות – מגלים הרבה נשאים".

מה הקו האדום עבורך שבו תגיד שצריך לעשות עצירה נשאל הפרופסור והשיב:

"היום אני לא חושב שעצירה זה פתרון, הפתרון זה איתור מהיר, מה שעדיין לא עושים, ובידוד של מקרי מגע ואם כן עצירה – אז נקודתית. שכונה פה, שכונה שם, רחוב פה, רחוב שם. לא כללי כי אין לזה טעם, ואפילו לא עירוני. זאת אומרת, אתה מוצא 50 איש בעיר מסוימת? היום יש מספיק אמצעים לדעת איפה האנשים ולסגור את המקום לכמה ימים, עד אתה מאתר ובודק ושם בבידוד, ולא צריך לסגור עיר שלמה כדי לפתור בעיה כזאת. ככל שיש יותר אמצעים, מפטיש גדול לפינצטות, זאת השיטה שצריכה להיות".

לגבי פתיחת המשק השיב: "זה שפתחו את הרכבת זו חדשה נהדרת, אני טוען את זה כבר שבועיים, כי אפשר לפקח על הרכבת שלא תהיה צפופה מדי ואי אפשר לפקח על אוטובוסים שם מצטופפים כמו סרדינים. הגיע הזמן לחזור לחיים איכשהו ולעבוד בשכל ולא במאסות".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אנשים באוטובוס מתקהלים ונדבקים כמו מסטיק

    אין פלא שיש נדבקים, לא מספיק שומרים על ההנחיות באואובוס,אין הגבלת אנשים,כל אחד יושב אחד ליד השני נסיעה שלמה בתחת של השני,אנשים עומדים צפוף הנהג מעלה חופשי,לו מה אכפת הוא רחוק ומוגן.אבל רוב ההדבקות זה מהצפיפות באוטובוס ובכל מקום סגור עם הרבה אנשים שגם משמיטים את המסיכה..זו בעיה.לנסוע לעבודה כל בוקר בפחד,אני לא יושבת ליד אנשים באוטובוס ועם מישהו רוצה לשבת ליידי ומסבירה לו שזה מסוכן הוא לא מבין וברגע שלא מבין אין טעם להסביר אז יורדת ומחכה לאוטובוס ריק יותר עם כיסא פנוי אחד.ככה הרוב צריכים להתנהג אבל לא הם בתחת של השני.לא מזיז להן מהבריאות.

    אחת שראתה |
    הגב