פרופ' לס ממשיך לקשקש: "לא הייתה פה קורונה"

פרופ' יורם לס, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, התריע לאורך כל החודשים האחרונים כי הקורונה היא שפעת עם יחסי ציבור והזהיר כי ההיסטריה תגרום לנזק רב יותר מהנגיף עצמו.

פרופ' יורם לס, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, התריע לאורך כל החודשים האחרונים כי הקורונה היא שפעת עם יחסי ציבור והזהיר כי ההיסטריה תגרום לנזק רב יותר מהנגיף עצמו.

בן כספית וינון מגל שוחחו עם הפרופסור השנוי ביותר במחלוקת בישראל על הנושא.

בחודש פברואר האחרון החל להתראיין פרופ' יורם לס, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, וטען כי מדובר לכל היותר בשפעת חורפית רגילה. הוא הפך בן רגע ל'משוגע', גישתו המקלה נתפסה כלא אחראית, אך לס סבור כי המספרים היום מוכחים שצדק. "המספרים מאוד משעממים, אני יודע, אבל מה לעשות? זה מה שקובע. בישראל יש לנו שליש גל, לא גל ראשון – שליש. המספרים פשוטים, מסיבוכי שפעת מתים כל חורף בממוצע 1,000 בני אדם, מסיבוכי קורונה מתו עד עכשיו פחות מ-300, מחלקים וזה שליש. זה מה שהיה לנו עד עכשיו ומי שיגיד שאני טועה שיקום עם מספרים אחרים", אמר.

פרופסור לס הסביר שבמערב אירופה, "כמו אצלנו, המגפה נגמרה בימים אלה. 24 ארצות במערב אירופה – המגפה נגמרה. שיעורי התמותה חזרו לנורמה והתמותה בקורונה בממוצע ב-24 ארצות אירופה, בערך ב-20% יותר מהתמותה במגפת השפעת נגיד ב-2017. בשביל 20% יותר לא הורסים את החיים של כ-250 מיליון בני אדם שגרים במערב אירופה".

פרופ' לס אמר שאסור להירתע מהמספרים, "בסין יש מיליארד ו-400 מיליון בני אדם, מתו 3,000 ואחר כך תיקנו ל-4,000 אנשים. בסין כל שנה מתים 10 מיליון בני אדם, מה זה 4,000-3,000 אנשים? לטובת הקורונה אני יכול להגיד רק דבר אחד, היא באה מהר והולכת מהר. השפעת באה לאט והולכת לאט, זה לוקח 4-3 חודשים. מבחינת התסמינים הקליניים לקורונה יש מקום מיוחד יחסית לשפעת. את הציבור זה לא מעניין, הציבור רוצה תשובה לשאלה אחת – האם הקורונה יותר מסוכנת? האם אותי הקורונה תהרוג בסיכוי יותר גדול מאשר שפעת? זה מה שמעניין את הציבור".

"האם הקורונה יותר מסוכנת משפעת והתשובה היא – לא", קבע הפרופסור. "הקורונה והשפעת זה באותו סדר גודל של סיכון. יש נקודות בהן השפעת יותר מסוכנת, כי שפעת פוגעת גם באנשים צעירים, היא הורגת גם ילדים. הקורונה למזלנו היא באמת מחלה קשה, היא פוגעת במעט אנשים, כולם, למרות שתביא לי את האחד שאתה מכיר מהטלוויזיה, כולם באזור של העשור השמיני-התשיעי. מהבחינה הזאת היא יותר טובה מהשפעת. אני מביא מספרים שאין עליהם ויכוח", הסביר.

ל לס הוסיף, צריך להבין שחברה נורמטיבית "משלמת בחיי אדם כדי לחיות חיים נורמטיביים, אחרת תפסיק לטוס במטוסים כי הם נופלים, תתחיל ללכת ברגל לעבודה כי יש תאונות דרכים, תביא 4 מיליארד שקל לסל הבריאות למרות שנותנים רק חצי מיליארד ואנשים מתים, תפרק את צה"ל ולא יהיו חיילים הרוגים".

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מי אמר לך שהוא מקשקש? יש לך נתונים? יש לך מה לסתור אותו?

    אולי אנחנו צריכים דיקטטורה!
    השלטון צריך לשלוט עלינו ועל מה שאנחנו חושבים!
    אז יהיה סדר במדינה הזו!!!!
    יכניסו ציפים למוח שיקבעו מה לחשוב!!

    זה מה שאתם רוצים!!!

    חוצפה

    עופר |
    הגב
  2. פרופ לס דומה לכלב . הוא כלב. יש לו דין רודף.צריך לתבוע אותו. אנשי הפלג שתחנקו מקורונה אמן

    אמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. הצדק עם פרופ.לס היקר

    הינך איש של אמת ומוסר בעולם מלא רשע וזדון.השם ישמרך ויחונך םרופ.לס היקר מכל אדם.

    אסתי |
    הגב
  4. פרופסור לס צודק.צדיק בסדום

    פרפ.לס היקר.האמת איתך.השם ישמרך ויחונך,הינך אדם של אמת ומוסר.

    אסתי |
    הגב
  5. פרופסור לס צודק! פקידי משרד הבריאות ונוכלי הפרופגנדה צריכים לעמוד לדין פלילי!

    פרופסור לס צודק!
    פקידי משרד הבריאות ונוכלי הפרופגנדה צריכים לעמוד לדין פלילי! יש להתנגד לאלתר לדיקטטורה! לרמאות. להונאה. לגניבת הדעת. לשטיפת המח. לפגיעה בזכויות האזרח. לפגיעה בזכויות יסוד. אין מגיפה. לא היתה מגיפה. הכל תרמית לצרכי מחטף דיקטטורי בשליחות האו"ם. גורם זר. כנגד אזרחי ישראל.

    פרופ אור |
    הגב
  6. הכותרת מעידה על איכות הכותב.

    הכותרת מעידה על איכות הכותב.

    יעל |
    הגב
  7. למה לכתוב כותרת מזלזלת כל כך??! "ממשיך לקשקש"

    מי אתה הכותב. יהודה וייס שכותבת כותרת גזו מזלזלת?? אתה איש המבין בבריאות? בחרת להביא את דברי פרופסור לס. הצגתם מבלי לכתוב את דעתך הלא מעניינת. והוא לא מקשקש. מסביר בהגיון.

    ספיר |
    הגב