פרופ' לס נגד החיסון: "תגרום למחלה אוטואימונית"

 פרופ יורם לס, שיצא בעבר נגד ההיסטריה מנגיף הקורונה, יוצא כעת בחריפות נגד החיסון החדש של חברת פייזר, שאמורה להגיע לישראל בתחילת חודש ינואר, וסבור שהיא תגרום למחלה אוטואימונית.

פרופ יורם לס, שיצא בעבר נגד ההיסטריה מנגיף הקורונה, יוצא כעת בחריפות נגד החיסון החדש של חברת פייזר, שאמורה להגיע לישראל בתחילת חודש ינואר, וסבור שהיא תגרום למחלה אוטואימונית.

"החיסון החדש הוא "שליח" מלאכותי, ויציר מעבדה, שמצטרף לשליחים הטבעיים של ה"קוד הגנטי", כותב לס, "השליח המלאכותי מכריח את התא, לייצר את החלבון של הנגיף. קיימת סכנה שהמערכת החיסונית תתקוף את התאים ותגרום למחלה אוטואימונית (ייצור נוגדנים שתוקפים את הגוף). ראה SAFETY:

בציוץ נוסף כותב לס: "אין הוכחה שהחיסון פועל באוכלוסיית הסיכון האמיתית (מבוגרים), ומקטין אשפוזים של חולים קשים, ותמותה."

לדבריו, "היכולת של אוכלוסית הסיכון לפתח נוגדנים נמוכה לכן הם בסיכון…החיסון לא נבדק אצל אלה שהכי זקוקים להגנה."

 

מחלות אוטואימוניות הן קבוצה גדולה של מחלות שנגרמות בשל תקלה במערכת החיסון, שבה תאיה תוקפים את הגוף ללא סיבה. מתקפה זו, שניתן לדמותה לצבא שיורה על כוחותיו, מתרחשת באמצעות ייצור נוגדנים עצמיים וחלבונים מעוררי דלקת (ציטוקינים) נגד רכיבים של הגוף. כך, היא גורמת לדלקתיות ולהרס של תאים, רקמות ואיברים.

לעתים מחלה אוטואימונית פוגעת רק באיבר אחד, כגון בלוטת המגן (תירואידיטיס), תאי עצב (טרשת נפוצה) או המעי (קרוהן); ולעתים היא פוגעת בכמה איברים (מחלה רב־מערכתית), דוגמת זאבת/ לופוס ותסמונת הנוגדנים האנטי-פוספוליפידים (שבהן מתפתחים נוגדנים עצמיים נגד תאים או מרכיבים בממברנת התא).

עד כה אופיינו למעלה מ-100 מחלות אוטואימוניות וכ-10% מהאוכלוסייה לוקים בהן. רבות מהן שכיחות יותר בנשים (למשל זאבת מאובחנת אצלן פי תשעה מגברים). ייתכן שהדבר נעוץ בהבדלים משמעותיים שנמצאו בין מנגנוני מערכת החיסון של המינים, חלקם קשורים בהורמונים הנשיים אסטרוגן ופרוגסטרון וחלקם גנטיים (קשורים בכרומוזום המין X).

 

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. גם הזריקות הקודמות

    זכורה לי שיחה בתקשורת עם רופאה, שאמרה שכמות המקרים של מחלה אוטואימונית נדירה שבדר"כ מופיעה כל כמה שנים, הופיעה אצלם בחודש.

    תומר |
    הגב
  2. מטומטם ישר לבית חולים לחולי ...

    לא צריך להתייחס בבימה זו לכל מתוסכל

    יעקב |
    הגב
  3. אמין ביותר-שפוט הוא לא זורם עם התקשורת העולמית

    כדי לשלול אדם צריך לבדור עליו אחורה אם הוא טעה בעבר. אולי נסיונו הרפואי (היה במשרד הבריאות) לא תקין. אחרי שתיהו שהוא אמין, הוא פשוט מזהיר את הציבור מי שמפחד מאוד ולא רגוע יצא להתחסן (ולא בטוח שיהיה מחוסן כי הרוב חיוביים לנגיף). דרגת נפש. ומי שממתין לבורא לראות מה התוצאות זה גם טוב. למה לפסול העיקר להיות מאוחד עם עם ישראל ולא לקטרג על דעה אחרת. האמת של הבורא נמצאת בכלל עם ישראל. ויש פוסקים מקובלים שאומרים לברוח מהחיסונים. אז כל אחד יעשה כרבו כמו הבחירות. ותפסיקו עם הוצאת שם רע ולשון הרע על כל שאר היהודים שהם רוצחים. כי האמת תתברר. בורא עולם לא ישאיר את העדר בלי מנהיגים.

    גיא דרור |
    הגב
  4. מאמין לו

    היחיד מהפרופסורים שאומר אמת כל הזמן. ואיפה קרסו הנוכל.

    מיכאל |
    הגב