פרסום ראשון ב'אקטואליק': גזירת התקציב – זו הסיבה שגרמה לדגל התורה להצביע הפוך מאגודת ישראל

לאתר 'אקטואליק' נודע כי החוק היה אמור לעבור גם ללא תמיכת יהדות התורה, אלא שזמן קצר לפני ההצבעה בקריאה ראשונה הודיעו בליכוד למפלגה שאין רוב, דבר שגרם למהפך בדגל התורה

סוגיית החוק לדחיית התקציב טרם הסתיימה, והמשבר הפוליטי בין כחול לבן למפלגת הליכוד עדיין מאיים לפרק את הממשלה, אך בין לבין הניסיונות של מפלגת דרך ארץ לדחות את התקציב ובכך למנוע את גזירת הבחירות לפחות בעוד שלושה חודשים, נוצר משבר חדש ישן בין דגל התורה לאגודת ישראל.

שתי המפלגות נדרשו להחליט האם להצביע בעד החוק לדחיית התקציב או להתנגד, תחילה הוחלט בשתי המפלגות להתנגד לחוק, בטענה שהוא גורם לנזק כלכלי אדיר לתקציב עולם התורה, כאשר מטרת ההתנגדות לנסות לקבל החלטה במיידי על תקציב שיחזור להיות במספרים שהורגלו להם בישיבות, ההחלטה התקבלה כמובן בהוראת גדולי ישראל.

אלא שבסופו של דבר באגודת ישראל הצביעו כמובטח נגד, ואילו בדגל התורה החליטו בדקה התשעים להצביע בעד החוק לדחיית התקציב, דבר שהפתיע את אגודת ישראל.

לאתר 'אקטואליק' נודע כי החוק היה אמור לעבור גם ללא תמיכת יהדות התורה, אלא שזמן קצר לפני ההצבעה בקריאה ראשונה הודיעו בליכוד למפלגה שאין רוב, דבר שגרם למהפך בדגל התורה שהחליטו להצביע בעד.

בכיר ב'דגל התורה' טען בשיחה עם אקטואליק כי "הצבענו בעד דחיית התקציב כי הובטח לנו שלמרות החוק המחייב שהתקציב יהיה אחד חלקי 12, נוכל להגדיל את תקציב הישיבות, אם לא היו מבטיחים לנו את זה לא היינו תומכים בחוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *