פרשת סמינר הילדסהיימר: התושבים מתייצבים לצד ראש העיר

לאחר שראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג החליט לבטל את רישיון סמינר הילדסהיימר וזכה להתקפות, תושבי העיר החרדים תומכים בצעד ואומרים: "הגיע הזמן לשים סוף לאפליה"

לפי יומיים, ביום שלישי האחרון, ראש עיריית פתח תקווה הטרי רמי גרינברג, החליט לטפל בנושא המלחמה באפלייה בסמינרים מקרוב, ובמכתב שנשלח להנהלת סמינר 'הילדסהיימר' בעיר הודיע ראש העיר, כי הרישיון להפעלת הסמינר מבוטל. המשמעות: הסמינר לא יוכל לקבל תקציבים מהעירייה.

את המכתב הוציא גרינברג לאור סירובו של סמינר 'הילדסהיימר' להסכים לבקשתו לקבל עשרות בנות שהרקע החינוכי שלהן, לטענת הסמינר, "אינו תואם את השקפת ורוח הסמינר". אלא שראש העיר גרינברג טוען, כי אותן בנות לא התקבלו אך ורק כי השתייכו לציבור הספרדי בעיר וללא קשר לרמתן הרוחנית.

בעירייה אף טענו בנוסף כהוכחה לטענותיהם, כי בנות אשכנזיות ברקע זהה – דווקא כן התקבלו למוסד.

זו הסיבה שגרינברג, החליט להפעיל סנקציות כנגד הסמינר ודרש ממשרד החינוך לשלול את רישיון המוסד בטענה כי המוסד אינו עומד בתנאים שהתחייבו לגביהם.

במכתב ששיגר גרינברג למשרד החינוך, הודיע ראש העיר כי הם שוללים את רישיון המוסד להשתמש במבנה הציבורי ברחוב סעודה גאון בעיר, זאת חודשיים בלבד לאחר מתן הרישיון לשנת הלימודים הבאה.

גרינברג, כצפוי, זכה להתקפות מצד גורמים אינטרסנטיים בעיר אשר נוח להם לשמר את המצב הקיים, אולם בעיר, כך מתברר, תומכים התושבים החרדים דווקא בעמדתו של גרינברג, נגד עמדת הסמינר.

"יש אפלייה בסמינר, והיא ברורה לעין כל", אומר אהרן, חרדי-אשכנזי תושב פתח תקווה, ל'אקטואליק'. "אם מגיעות בנות בעלת רמה רוחנית זהה, ואחת מתקבלת, כי היא אשכנזייה, וחברתה – שבאותה רמה בדיוק – לא מתקבלת, והיא במקרה ספרדייה, מה המסקנה של זה? וזה לא מקרה אחד ולא שניים, ובוודאי שזו לא הפעם הראשונה שהסמינר מתנהג כך".

תושבים חרדים נוספים מהעיר, התבטאו ברוח דומה בשיחה ל'אקטואליק'. "הגיע הזמן לשים סוף לאפלייה", הסביר חרדי נוסף, תושב העיר.

שלשום, אף נכנס גרינברג אל מרן הגר"ש כהן, שאמר לו: "אל תירא ואל תחת ושהשם יהיה בעזרך".

כשנשאל הגר"ש עד כמה ראש העיר צריך להילחם נגד אפליית הבנות הספרדיות, ראש הישיבה השיב: "עד כמה שהוא יכול".

כשתיאר גרינברג את המלחמה נגדו מצד האופוזיציה בעיר, הגר"ש התבטא על כך בכאב: "מה זו השנאה הזאת? על זה בית המקדש חרב, על שנאת חינם, ממש שנאת חינם".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כמה ראש העיר צודק

    למדתי שם כאשכנזיה ראיתי את השנאה של המנהל לספרדיות זה בולט בצורה קיצונית .בכל כיתה יש אולי 5 ספרדיות והם עוברות איומים יום יומיים .צרחות .ביטויים קשים מצד הצוות .מנהל נצי

    רות |
    הגב