ריח מלחמה? צבא ארה"ב פרס את מערכת הטילים בישראל

הפיקוד האירופאי של צבא ארה״ב (EUCOM) החל בפריסה תרגילית של מערכת הגנה מפני טילים (THAAD) בישראל, כחלק ממימוש התפיסה המבצעית המשותפת

הפיקוד האירופאי של צבא ארה״ב (EUCOM) החל בפריסה תרגילית של מערכת הגנה מפני טילים (THAAD) בישראל, כחלק ממימוש התפיסה המבצעית המשותפת.

מטרת הפריסה היא לתרגל יכולת הפריסה המהירה של מערכות מורכבות ברחבי העולם לצד חיזוק היכולות ושיתוף הפעולה עם מערכות ההגנה האוויריות בחיל האוויר של צה״ל. מדובר צה"ל נמסר כי "פריסת מערכת ההגנה האמריקנית בישראל מבטאת את מחויבותה של ארה״ב לביטחונה ולהגנתה של ישראל ומתרחשת זמן קצר לאחר סיומו של תרגיל משותף 'ג׳וניפר פלקון'. צה״ל פועל בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקנים במטרה להעצים את התיאום ההדדי ואת היכולות המבצעיות להגנת שמי ישראל, ורואה בפריסה האמריקנית הזדמנות לתרגל את שילובן של מערכות הגנה אמריקניות מתקדמות במערך ההגנה האווירית".

מערכת ה-THAAD מתווספת אל יכולות ההגנה האוויריות של חיל האוויר הצה״ליות הקיימות כנגד טילים בליסטיים ארוכי-טווח, ונחשבת לאחת המערכות המתקדמות מסוגה בעולם. צה״ל ערוך ומוכן להגן על שמי ועורף המדינה מפני מגוון איומים קרובים ורחוקים ומברך על קיומו של התרגיל.

"מדובר בפריסה הגנתית, שאינה קשורה לאירוע ספציפי", נמסר מצה"ל.

THAAD – ראשי התיבות של – Terminal High Altitude Area Defense (הגנה מרחבית בגובה רב) היא מערכת ניידת, שניתן לפרוס במהירות בכל העולם ושמטרתה יירוט טילים בליסטיים. היכולות הספציפיות של המערכת תלויות במשתנים כמו מיקום, טווח, ומאפייני האיום. למערכת יכולות אנדו-אטמוספריות (בתוך האטמוספירה) וגם יכולות אקסו-אטמוספריות (מחוצה לה). ה-THAAD משתמש באנרגיה קינטית כדי ליירט טילים.
המערכת מכוונת לעבר חלקים שונים בנתיב הטיל של האויב, וכן לאיומים אחרים.

 

צילום: U.S. Army Europe

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *