צעקות במטה תלם: יעלון זועם על הימנים בכחול לבן

שיחה קשה נערכה היום בין בוגי יעלון לבין הנדל והאוזר במטה תלם על רקע התנגדותם לממשלת המיעוט

ההתנגדות בכחול לבן להקמת ממשלת צרה עם הערבים הולכת ומתבררת כמה שתוביל לבחירות רביעיות או לממשלת אחדות. שיחה קשה נערכה היום בין בוגי יעלון לבין הנדל והאוזר במטה תלם, כך מדווח העיתונאי עקיבא נוביק. על פי הדיווח בחדשות 13, מחוץ לדלת שמעו טונים קשים, יש אומרים צעקות. ההנחה היא כי בגלל שהנדל והאוזר לא באמת מתכוונים להצביע בעד ממשלת מיעוט.

ההערכה המושכלת בכחול לבן היא כי העמדה של הצמד לא השתנתה מאז שמנעו ממשלת מיעוט בסיבוב הקודם. הנדל כבר הודה היום כי הוא מעדיף ממשלת אחדות.

ח״כ יועז הנדל, הימני של כחול לבן, הזמין הערב תלמידי מכינה קדם צבאית לחצר ביתו, לאחר שבאו להפגין במטרה להקים ממשלת אחדות. הנדל אמר להם: ״אתם צריכים ללחוץ על כל הפוליטיקאים כדי שיקימו ממשלת אחדות״.

כעבור מספר דקות צייץ הנדל בחשבון הטוויטר: "אחדות זה צורך קיומי". מוקדם יותר פורסם כי בכחול לבן הביעו ביקורת על הנדל והאוזר שמסרבים לתמוך בממשלת מיעוט.

בכחול לבן נערכים לבליץ תקשורתי מצד הימין שיסביר שבכל מקרה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה אלא רק תשתתף בהצבעה על ההקמה, וכי כל הצעדים למען המגזר הערבי הם צעדים שגם נתניהו הבטיח.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. קהילת הרמח"ל

    וּבְגִין דְּיִשְׂרָאֵל אִתְמָשְׁכוּ אֲבַתְרַיְיהוּ, כַּמָּה בִּישׁ גָּרְמוּ לְגַרְמַיְיהוּ. דְּהָא כְּדֵין אִתְמָשְׁכוּ לְבַר וְאוֹרַיְתָא אִתְנְשִׁיאַת מִינַּיְיהוּ. וְרָזָא דָּא ובגלל שישראל נמשכו אחריהם הרבה רע גרמו לעצמם, שהרי כשנמשכו לחוץ – התורה נשתכחה מהם. וסוד זה, "וְעַתָּה פֶּן יִשְׁלַח יָדוֹ וְלָקַח גַּם מֵעֵץ הַחַיִּים" (בראשית ג, כב) וְכוּ'. דְּאוֹרַיְתָא אִיהִי עֵץ הַחַיִּים, וּמִלִּין דִּלְבַר עֵץ הַדַּעַת טוֹב וְרַע. וּמָאן דְּאִתְמְשַׁךְ אֲבַתְרַיְיהוּ אִתְפַּתֵּי בָּתַר הַהוּא רַע וְאִשְׁתְּקַע בֵּיהּ, וְשָׁבִיק לֵיהּ לְאוֹרַיְתָא. שהתורה היא עץ חיים, והדברים שבחוץ הם מצד עץ הדעת טוב ורע, מי שנמשך אחריהם, מתפתה אחרי אותו הרע, ושוקע בתוכו, ועוזב את התורה, וְאוֹרַיְתָא אִתְנְטִילַת מִינֵּיהּ, דְּלָא אִתְחֲזִיאַת לֵיהּ יַתִּיר. והתורה נלקחת ממנו, ולא נראית לו עוד, ואינו ראוי לה.וְאִית מָאן דְּאִשְׁתַּדַּל בְּהוּ דְּאִתְּמָר בֵּיהּ ויש מי שהשתדל בלימוד החוכמות החיצוניות באופן המסוים המותר שנאמר בו "לֹא תִלְמַד לַעֲשׂוֹת" (דברים יח, ט) 'אֲבָל אַתָּה לָמֵד' וְכוּ' (שבת עה). דְּדָא מָאן דְּאִשְׁתַּדַּל בְּהוּ לְתָפְסָא בְּהוּ ס"מ וְנוּקְבָּא כִּכְלָבִין דְּמִתַּפְסָן בְּשַׁלְשְׁלָאָה דְּעַל צַוָּארֵיהוֹן. וזה מי שהשתדל בכח לימודו לתפוס את ס"מ ונוק' שלו, ככלבים הקשורים בשלשלאות שעל צוואריהם, וְדָא מָאן דְּלָא נַטִּיל רַגְלוֹי מֵאוֹרַיְתָא, אֶלָּא קָבִיעַ בַּהּ וַדַּאי, וְתָב וְתָפַס בְּאִלֵּין כְּלָבִין.וזה למי שלא מדיר רגליו מהתורה אלה קביעותו בה ודאי והיא זו ששומרת אותו מאותם אלו שהוזכרו, שודאי זו סכמה עצומה להתעסק איתם, ורבים גדולים וטובים לא הצליחו בענין הזה וח"ו נפגעו, אבל מי שראוי שב ותופס באלו הכלבים. אֲבָל מָאן דְּאִתְפַּתֵּי אֲבַתְרַיְיהוּ וְשָׁבִיק אוֹרָיְתָא, אִשְׁתְּבִיק מִסְּטַר קַדִּישָׁא לְגַמְרֵי. אבל מי שמתפתה אחריהם ועוזב את התורה – נעזב מצד הקדושה לגמרי ול"ע יכול להמסר לידיהם.

    תיקוני זוהר תניינא- תוכחה |
    הגב