"צפויים חיבורים נוספים": הרשימה השמאלנית המאוחדת יוצאת לדרך

תחת השם "המחנה הדמוקרטי" הציגו ראשי מפלגות השמאל את האיחוד השמאלני. יושבי ראש המפלגות המתאחדות אהוד ברק וניצן הורוביץ וח"כ סתיו שפיר, שתוצב ברשימה המאוחדת במקום השני, הציגו את הרשימה המאוחדת.צפו

תחת השם "המחנה הדמוקרטי" הציגו ראשי מפלגות השמאל את האיחוד השמאלני. יושבי ראש המפלגות המתאחדות אהוד ברק וניצן הורוביץ וח"כ סתיו שפיר, שתוצב ברשימה המאוחדת במקום השני, הציגו את הרשימה המאוחדת.

"אנחנו יוצאים היום לדרך שתוביל בעוד חודש וחצי לחילופי שלטון ולשינוי חברתי", פתח יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, שיוצב במקום הראשון ברשימה המאוחדת. "במערכת הקודמת קראתי לחיבור השמאל וזה מה שקורה- כוח גדול שרץ יחד. המחנה שהקמנו מבטא משאת נפש של ציבור ענק בארץ. אל מול השחיתות, הגזענות, הכפייה – הציבור כמה לערכי השוויון החופש והשלום. אני גאה שהצלחנו להניח להבדלים בצד ולהתמקד במכנה המשותף כדי ליצור כאן כוח פוליטי משמעותי שכמוהו לא קם בשמאל שנים רבות מאוד".

"השמאל חזר להיות גורם חזק גדול אטרקטיבי ומשפיע נגמר עידן החנופה לימין", המשיך הורוביץ. "הציבור רואה שהמדינה מתפרקת מהאחריות כלפיו. כולם סובלים מפגיעה בחופש ובשוויון שלהם. אנחנו מובילים סדר יום דמוקרטי שוויוני חד וברור- אלטרנטיבה אמיתית ללאומנות לגזענות ולכפייה. זו בשורה לעם ישראל, לשמאל הישראלי וזה הישג ענק".

"לנתניהו וחבורת שותפיו אני רוצה להגיד: זמנכם עבר, די! נמאס מכם וב-17 בספטמבר אתם תלכו הביתה", המשיך יו"ר מרצ. "הרשימה היא חיבור של מיטב האנשים, מרגש אותי לעמוד בראש רשימה זו. אין לי ספק שנצליח לעמוד במשימה. הציבור מחפש מי שיבטא את קולו ורחשי ליבו. הציבור מחכה לשמוע שיש מי שיילחם בשבילו ואנחנו נילחם".

אנחנו גאים ונרגשים לייסד היום את המחנה הדמוקרטי", אמר יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, שהוצב במקום העשירי ברשימה המאוחדת, "כוח חדש ומאוחד שיוביל תנופה תקווה ושינוי. זה צעד ראשון במסע להחזרת ישראל למסלול, להחלפת משטר נתניהו ולהצבת ישראל כיהודית ודמוקרטית".

ברק שגילה כי יהיו עוד איחודים אמר במסיבת העיתונאים: "המשותף לנו גדול בהרבה ממה שמפריד בינינו. אחרי שנים שמוביל אותנו משטר נתניהו בפסימיות, חרדתיות וקורבנות – שנים של הסתה פילוג והפקרת אזרחים. אנחנו מקימים את האיחוד שיחזיר את התקווה לישראל ברוח הכרזת העצמאות".

"כדי לשמור על ישראל הדמוקרטית החופשית ושומרת הצדק אני מאוד גאה בשותפיי, מנהיגים שעשו מאמץ אדיר כדי להגיע לרגע הזה", אמרה ח"כ סתיו שפיר, שתוצב במקום השני ברשימה. "כולנו עשינו בחירות לא פשוטות כדי להיות כאן".

"העבודה היא הבית שלי", אמרה שפיר, "נבחרתי בבחירות ליו"ר במקום השני ויכולתי להמתין בנחת לבחירות, אבל הבית בוער. השכונה והמדינה בוערות. וכשהבית בוער יוצאים יחד לכבות את השריפה ואז בונים אותו מחדש".

עוד הוסיפה שפיר: "שמעתי את הזעקה של המחנה שלנו לסילוק השלטון, לסילוק ההר הרקוב שהעלים את השמש, מעלה צחנה מבלפור – ומרעיל את האוויר. בני ובנות הדור שלי, שסבתותיו וסביו הקימו את המדינה בעבורו, מביטים אל העתיד ורואים אותו קפוא. מחכים למנהיגות שתילחם בשבילנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *