צפו: השר לשעבר התפרץ בדיון החסינות "שותים את דמי"

השר לשעבר התפרץ באמצע הדיון על חסינותו, קודם לכן היועמ"ש אביחי מנדלביט ביקר את התנהלותו בחריפות

ח"כ חיים כץ נסער מאוד במהלך הדיון על חסינותו בועדת הכנסת החדשה, ח"כ חיים כץ שהתפרץ במהלך הדיון ואמר: "שותים את דמי. הוא עשה אותי רמאי", זאת בעקבות התבטאויות נגדו.

במהלך הדיון בועדת הכנסת היועמ"ש ד"ר אביחי מנדבליט התייחס בכובד ראש לבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ ואף ביקר אותו בחריפות, מנדלביט אמר "גם אני מכיר את ח"כ כץ שנים רבות ואת אופיו ומעריך אותו באופן אישי. אני לא מקל ראש ברגישות הרבה שגלומה בתפקיד של כל חבר כנסת, במיוחד שמדובר בתהליך החקיקה. ואולם, הפעולה של ח"כ כץ, הייתה חריגה מפעולת ח"כ. מדובר במעשים פסולים שמגבשים עבירה פלילית".


מנדלביט המשיך "כץ משרת ציבור ותיק ומיומן ויצאתי מנקודת הנחה שהוא לא ראה רק את טובתו האישית בחקיקת החוק, ח"כ כץ לא פגע בציבור ואני משוכנע שהוא סבר שהוא מיטיב עם הציבור. אולם הוא היה בניגוד עניינים חריף בכך שהוא הסתיר מידע מהציבור. אני ער להבדלים בין חברי הכנסת לאחרים בשירות הציבורי ומגיעות אלי לא מעט תלונות לגבי ח"כים וכמעט כולן נסגרות בלי שאתם יודעים עליהם. זה מקרה חריג. כתב האישום עוסק בעיקרו בפעולות מינהליות של יו"ר ועדה בכנסת, שכללו בין היתר מעשי הסתרה".

לסיום אמר כי "הודעתי לח"כ כץ כי בכוונתי להעמידו לדין באשמת שוחד מרמה והפרת אמונים. זימנתי את כץ לשימוע. ולאחר ששמעתי את דבריו של ב"כ של ח"כ כץ, שוכנעתי שיש יחסי חברות קרובים בינו לבין בן ארי, קיבלתי את טענתו ובעקבות כך שונה כתב האישום ונמחק סעיף השוחד. אולם קבלת הטענה מחזקת את הטענה כנגדו בעניין ניגוד עניינים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *