צרכנות: למה חשוב לרכז הכל לקנייה שבועית?

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לחוסך המתחיל, הפוסט התשעה עשר בסדרה: למה דווקא קנייה שבועית?

גם כאשר הקנייה בסופר ממוקדת אך ורק למוצרים שהכנסנו מראש לרשימת הקניות, עוד לפני שיצאנו לשופינג, לא נכון לערוך קניות יותר מפעם אחת בשבוע.

הסיבה לכך היא שלמרות ההיצמדות לרשימת הקניות, אי אפשר לנטרל את הרגשות שלנו. בפועל, רוב הצרכנים נוטים להוסיף פריטים נוספים לעגלה – ובכל קנייה ישנם "תוספות" מהסוג הזה. ככל שתרבו לצאת לקניות, כך יעלה היקף ועלות התוספות הללו. מדובר במותרות שאנו רוצים, ולא צריכים.

למרות זאת, לא נכון לערוך קנייה דו-שבועית או חודשית. מחקרים בפסיכולוגיה התנהגותית מצאו כי צרכנים נוטים לצרוך יותר בתקופות בהן המלאי רחב יותר. כלומר, אם תרכשו "מוצר יבש" בכמות של שבועיים, סביר להניח שכל המלאי יאזל בשבוע אחד. זה לא בריא ולא כלכלי.

זאת בנוסף לקושי לתכנן מראש את המוצרים והכמויות שאנו צריכים לתקופה ארוכה, וכתוצאה מכך נאלצים לערוך קניות של "השלמות" שעולות לנו ביוקר.

כך שקנייה שבועית היא בהחלט הצעד הנכון ביותר בדרך לצרכנות נבונה יותר.

בשבוע הבא:

באיזה יום בשבוע הכי משתלם לצאת לקניות?

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *