קבוצת דלק בדרך לעשות היסטוריה: מחברת אנרגיה מקומית לחברת אנרגיה בינלאומית

קבוצת דלק הודיעה היום, יום חמישי 30.5.2019, כי בהתאם לאסטרטגיה המוצהרת שלה, להתמקד בתחום האנרגיה ולהפוך לשחקן מוביל בשוק האנרגיה הבינלאומי, חברת איתקה שבבעלותה, הפועלת בים הצפוני, זכתה במכרז בינלאומי, שפרסמה חברת האנרגיה שברון בריטניה, ושבמסגרתו תרכוש איתקה את מלוא הזכויות בחברת התפעול של שברון בים הצפוני (Chevron North Sea Limited), שבבעלותה עשרה נכסי גז ונפט מפיקים במרכז הים הצפוני (אזור הפעילות של איתקה), בעלי כושר הפקה יומי של מעל ל- 60,000 חביות ליום, ורזרבות מוכחות להפקה (P2) של 131 מיליון חביות שווה ערך נפט, ופוטנציאל רזרבות נוסף (2C) של 45 מיליון חביות.
השלמת העסקה צפויה להגדיל משמעותית את יכולת ההפקה היומית הנוכחית של איתקה בכ- 300%, מהיקף של כ- 20,000 חביות ליום, להיקף הפקה של כ- 80,000 חביות ליום וכן להגדיל בכ- 150% את כמות הרזרבות המוכחות של החברה לכ- 225 מיליון חביות שווה ערך נפט . איתקה צפויה לשמש כמפעיל (Operator) בארבעה נכסים מתוך עשרת הנכסים הנרכשים.

היקף העסקה ואופן מימונה
העסקה נעשית בתמורה לסכום של כ- 2 מיליארד דולר, אשר בניכוי התזרים המצטבר מיום 1 בינואר 2019 ועד למועד הסגירה (חודש ספטמבר 2019), צפוי להתעדכן ולרדת לכ – 1.65 מיליארד דולר.
מבנה המימון הצפוי של איתקה לעסקה יורכב בעיקרו ממסגרות אשראי מבוססות עתודות (RBL) מקונסורציום של בנקים בינלאומיים בתנאי נון ריקורס לאיתקה ולחברה, הלוואת גישור בנקאית והון עצמי (לרבות הלוואות נחותות שיועמדו בידי החברה).
איתקה החלה לבצע עסקאות גדור למחיר הנפט לפי מחיר של 65 דולר לחבית נפט, וזאת כדי להבטיח את ההכנסות הצפויות מהמאגרים, בהתאם למחירי הנפט נכון למועד ביצוע העסקה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *