קו ההגנה של נתניהו: "לא קיבלתי את כל החומר"

אחד מקווי ההגנה של נתניהו וצוות ההגנה שלו תהיה העובדה שלא כל החומרים הגיעו לידיו. הקלסרים של חקירות 1000, 2000, ו־4000 מונים אלפי עמודים והקלטות, ובמשרד עורכי הדין עמלים לסדר את החומר הרב

ראש הממשלה נתניהו הודיע אמש כי בכוונתו להתייצב לשימוע בתיקיו במועד המתוכנן בתחילת אוקטובר, למרות שבהתחלה ביקש דחיה בתאריך – ולא קיבל.

הבוקר מפרסם 'ידיעות' כי כבר עתה נראה שאחד מהקווים המרכזיים של נתניהו וצוות ההגנה שלו תהיה העובדה שלא כל החומרים הגיעו לידי ראש הממשלה. הקלסרים  של תיקי 1000, 2000 , ו־ 4000 מונים אלפי עמודים והקלטות. מלבד העובדה שמדובר במסה אדירה שצריך לעבור עליה, הרי השאלה הגדולה היא מה יש בחומרים, ובעיקר איזה מידע עדיין לא הגיע.

לרוב בפרשיות גדולות, צוין ב'ידיעות', ישנן חלופת תכתובות בין הפרקליטות לסניגורים בנוגע לחומרי חקירה שלא הגיעו – אלא שהליך זה מתבצע לרוב כאשר המשפט כבר מתנהל ולטענת הסניגורים חסרות ראיות משמעותיות.

אלא שבמקרה של נתניהו, טענות אלה יתפסו מקום מרכזי כבר בשלב של השימוע, אליו הוא מתכוון להגיע כשכל חומר החקירה פרוש לעיונו. רמז לכך ניתן כבר אתמול בהודעה שהוציא עופר גולן, דובר משפחת נתניהו, שטען שמעיון ראשוני גילו כי חסרים חומרים רבים.

עוד צוין בידיעה כי במשרד פרקליטו של רה"מ, עו"ד עמית חדד, עובדים מספר צוותים, לסדר את החומר.

לטענת אנשי נתניהו ישנן הקלטות שהגיעו ריקות ללא תמלול, וישנן עדויות שהגיעו בקובץ ויש להדפיס אותן. כמו כן, הטענה המרכזית היא שחסרים עשרות מסמכים רלוונטיים כפי שעלו במהלך החקירות.

דוגמא אחת מיני רבות שיידרשו בפרקליטות להשיב עליה, נוגעת לסוגיית עדותו של עמיקם שורר, מי שהיה יד ימינו של שאול אלוביץ'. במהלך החקירה שלו נשאל שורר מספר שאלות על הקשר עם אלוביץ', ונדרש להתעמת עם דברים אחרים שאמר אחד העדים בפרשה. אותה העדות לא נמצאה בין חומרי החקירה, והיא רק דוגמא אחת קטנה משלל החוסרים שיש.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *