הרבנית הכריעה עם הבנים: שלושת האחים ימונו לאדמו"רים

אחרי פרסום צוואת הרבי זצ״ל כעת מפרסמים תומכי האח הבכור את החלטת הרבנית והבנים על חלוקה בין 3 אדמו״רים ופסק רבנים על כך שמורה על החלוקה

הערב פורסמה צוואות האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל בו הוא ממנה את בנו הצעיר לממשיך דרכו בחסידות.  מי שערכו וחתמו על הצוואה הם שניים מדייני חסידות צאנז הגר"י ברגר מירושלים והגר"מ וינגרטן מחשובי דייני צאנז בבני ברק. בצוואה נכתב כי האח הקטן ימונה לאדמו"ר  אלא שאחרי פרסום צוואת הרבי זצ״ל כעת מפרסמים תומכי האח הבכור את החלטת הרבנית והבנים על חלוקה בין 3 אדמו״רים ופסק רבנים על כך שמורה על החלוקה.

תאריך כתיבת הצוואה הוא "יום ג' לסדר כה תאמר לבני ישראל התש"פ. י"ז טבת".

הצוואה מתחילה "לכלל אנשי שלומינו וקהלא קדישא חסידי רוזין-סאדיגורה די בכל אתר ואתר ה' עליהם יחי' הברכה והשלום".

בסעיף ה' כותב הרבי מפורשות: "הנני ממנה בזה את בני הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א, שיהא לאחר אריכות ימי ושנותי ממלא מקומי, שישב על כסאי, כממשיך האדמורו"ת "אדמו"ר-מסאדיגורה" ויעמוד בראש אנשי שלומינו חסידי רוז'ין-סאדיגורה וינהיג אותם בכל הענינים כפי שהי' אתי-עמי, אליו יבואו במשאלותיהם והוא יעתיר בעדם לטוב להם, ואני בטוח בזכות אבותי ואבות אבותי הק' שתפילותיו תתקבלנה לרצון וברכותיו תפעלנה ישועות, ועצותיו תהיינה בחכמה בבינה ובדעת, כפי שידעתיו שהוא ראוי להיות איש על העדה, לחלות פני כל ולקבל כל אדם בסבר פנים יפות, עפ"י הדרך שהי' מקובל בבית אבותי ואבות אבותי הק' ובטוחני בעז"ה שימצא חן בעיני אלקים ואדם".

סעיף ו': "אני מבקש בכל לשון לבל יהין מאן דהו לערער על צוואתי זו, ואבקש מכל אנ"ש וכן מבני, חתני וכל הנלוים עליהן ויוצ"ח שיחיו, להיות עם בני הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א, לדבוק בו כמו שדבקו באבותי הק' ובי, לסייע בידו ולתמוך בו בכל העניינים למען תמשך השלשלת כפי שהי' מאז, ואכיר טובה לכם על כך כל הימים.


בסעיף ג' נכתב: תחילה וראש הנני להודות לצאצאי, בני וזוגתם ובנותי ואישיהם ולכל יוצ"ח, על שעמדו על משמרתם ברבות העיתים, ונהגו בי ביותרת הכבוד, להיטיב עמנו אני וביתי הרבנית תליט"א, ולגרום לנו נחת דקדושא, והכרת הטוב מיוחדת אביע לבני הרב מרדכי שלום יוסף פרידמאן ולבני הרב אליהו אליקים געציל פרידמאן הי"ו, על גודל פעלם והשתדלותם בעת שעמדו לימיני בצרתה לי, השי"ת יגמלם בכל הטוב ויתברכו ממעון הברכות בכל הברכות שנתברכו אבותי הק', ויתקיים בהם הבטחת התורה "למען יאריכון ימיך" מתוך בריות גופא ונהורא מעליא אכי"ר"

בסעיף ז' מפורט על זהותו של הממשיך, "בני ממלא מקומי הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א בתוקף ההנהגה, יעמוד גם בראש כל המוסדות שבכל אתר ואתר, שנושאים את השם "סאדיגורה" או "רוזין-סאדיגורה", הן באר"י והן בחו"ל, ובכללם התתי"ם, הישיבות קטנות וגדולות, כוללים, בתי מדרשות ובתי תפילה, הכל יהי' תחת פיקוחו, הנהגתו ומשמרתו, כולל כל ענייני המינויים במוסדות ובישיבות וכו', וזכותו לערוך שינויים כפי הבנתו, ואנ"ש יתיעצו עמו בכל ענין וענין ויקבלו את דעתו והכרעתו".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. האמת ייצא לאור בקרוב..... תראו משהוא מצחיק. הצוואה נחתמה יום אחד לאחר.... כנסו

    האמת ייצא לאור בקרוב…..

    תראו משהוא מצחיק. הצוואה נחתמה יום אחד לאחר טיפול כימותרפי שבלי חוות דעת רפואית על כשירות המצווה אין לצוואה תוקף כלל.

    הנה תגובה חשובה מאת עורך דין הידוע. (כ.ר.)

    נהניתי לקרוא על צוואת סדיגורא. אכתוב לכם כאן את ההסתכלות המשפטית שלי כמשפטן ומוסמך למשפטים:

    א. צוואה זו נחתמה בדיוק יום אחד לאחר טיפול כימותרפי שבלי חוות דעת רפואית על כשירות המצווה "אין לצוואה תוקף כלל וכלל".

    ב. כל אדם שעורך צוואה הוא גם כותב על הרכוש הפיננסי איך לחלק האם הכל יילך לאשתו ואז לילדים או ישר יחולק בין הילדים לאישה ואצל יהודי חרדי/דתי האם הבכור יקבל כפול כהלכה או שלא,

    "בצוואה שפורסמה אין שום ציווי על הרכוש" ולא שאין רכוש יש רכוש רב…
    והסיבה לכך פשוטה, לבית משפט ו/או בית הדין הרבני יש סמכות לדון בכשירות צוואה רק כשיש ציווי כספי מהותי בצוואה. מי שרקח את הצוואה המזוייפת בכוונת מתכוון לא כתב שום נושא רכושי כדי למנוע את האפשרות לחקור את כשירות הצוואה.

    אם תרצה לומר שיש ציווי כספי כגון השליטה על המוסדות הרי שזה לא רכושי כי זה לא בעלות על המוסדות אלא ניהול שלהם כך שאין לזה שום משמעות ולא ניתן לאכוף או לבטל צוואה שכזו בבית משפט ולכן היא נערכה כך בכוונה.

    ג. עותק של צוואה קודמת הייתה בכספת בבית האדמור זצ"ל ובסוף השבעה שהרבנית פתחה את הכספת מצאה אותה ריקה… דהינו מישהו דאג להעלים אותה!!!!!! ומדוע?! כי צוואה זו על פי עדות הרבנית הייתה בכתב יד ואז כל האמת הייתה יוצאת לאור.

    נקודות למחשבה בשבילכם.
    אני אינני חסיד סאדיגורא, ורחוק מכך. אך אני מכיר חלק מהנפשות הפועלות ומכיר את התככים שלהם.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. מי לעזזאל מממן הקרקס הזה. שיסתכלו על אחותם הפרסומאית איך היא נראית טיה תורה איה חבידות. יוואנט

    בושה וחרפה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב