קניות סמויות וקניות מקדימות בביקורת של מס הכנסה בפתח-תקווה ובסביבה

מבקרי מס הכנסה ביצעו קניות סמויות וקניות מקדימות במהלך מבצע ניהול ספרים, שנערך בפתח תקווה, יהוד, כפר קאסם, ראש העין וגבעת שמואל. המבצע, שנוהל על-ידי עובדי משרד פקיד שומה פתח-תקווה, כלל 31 ביקורות, מהן עלה כי אחוז גבוה במיוחד (29%), מבין העסקים שנבדקו, לא רשם הכנסות כדין. במסגרת המבצע נערכו גם 16 ביקורות הנוגעות ליישום החוק לצמצום השימוש במזומן, מתוכן נמצאו 6 הפרות.

קניית ביקורת שנערכה על ידי המבקרים במסעדה, לא תועדה בספרים ולא ניתנה להם קבלה בעבור התשלום. בעל המסעדה טען: "אתה הלקוח האחרון, בדיוק ספרתי קופה". קנייה מקדימה בחנות לכלי בית שלא נרשמה בקופה קיבלה את ההסבר הבא: "לא ידוע איפה הכסף". "היה לי לחץ", היה התירוץ שניתן על ידי בעל עסק לאספקה טכנית וכן על ידי בעליה של חנות לממכר פיצוחים, בהם נערכו קניות סמויות, שלא נרשמו בספרים. למרות כוונותיו הטובות של בעל מסעדת סושי, הוא לא רשם הכנסות מקניית ביקורת. ההסבר שנתן לכך היה: "התכוונתי לרשום".. עוסק מתחום המיסטיקה שלא רשם הכנסות שהתקבלו באמצעות אפליקציית "ביט", טען: "אני רשמתי ואציג לכם מחר".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *