קרן מרציאנו: "נתניהו שתה את כוס המים שלי"

יום למחרת הראיון הבלעדי שנתניהו החליט להעניק דווקא ב"משמרת" שלה בערוץ 12, קרן מרציאנו חושפת את מאחורי הקלעים של הראיון המפתיע – גם אותה

אחרי 4 שנים שלא התייצב באולפנים לראיונות, ראש הממשלה נתניהו הגיע אמש, שבועיים וחצי לפני הבחירות, לראיון בלעדי אצל קרן מרציאנו בחדשות 12, ראיון ספונטני ומפתיע.

הבוקר, בחדשות הבוקר של קשת, סיפרה מרציאנו על מאחורי הקלעים של הראיון המפתיע. הדברים פורסמו גם באתר מאקו.

"זה מאוד הלחיץ ודווקא בגלל שזה היה מלחיץ מאוד אמרתי לעצמי: 'קרן, את חייבת להתפקס, את לא באמת יכולה להתכונן לראיון הזה, זה מה שיש ועם זה תנצחי'", אומרת מרציאנו בבוקר שאחרי.

"הייתי צריכה להיות מרוכזת ולא לחשוב על כל הדברים שמסביב. כל אחד מאיתנו מדמיין לעצמו כל הזמן מה יהיה אם יתנו לו את ההזדמנות לראיין את ראש הממשלה. אנחנו מכירים את החומר, מכירים את כתב החשדות, כולנו קראנו אותו וגם את הכתבות על מה שקורה עם המניות בחברת הפלדה. אנחנו מראיינים שעובדים במקצוע הזה ואני חושבת שכל אחד אחר היה עושה את זה לא פחות טוב ממני".

כמה הודעות חיכו לך כשיצאת מהאולפן?

"זה כל הזמן עלה, צייצתי בטוויטר שהיו לי 403 הודעות, אחר כך זה עלה ל-480. לא הצלחתי לפתוח, אני מתנצלת מראש, אחזור לכולם אבל יקח לי קצת זמן".

ברשתות החברתיות רוב הצופים פירגנו לך, מה שהם לא יודעים זה שבבוקר עוד חגגת יום הולדת לבן שלך וחשבת שזה יהיה האירוע המרכזי של היום.

"נכון, בבוקר חגגנו יום הולדת לבן השלישי שלי ואכן הגעתי קצת עייפה, אבל האדרנלין עלה כשלקראת השידור הודיעו לי שראש הממשלה מתכוון להתראיין, כנראה בשיחה טלפונית קצרה. לא היה לי זמן להתכונן לראיון כי בכל זאת אני צריכה להגיש מהדורה. עד שמונה וחצי לא ידענו ממש האם אכן ראש הממשלה יתראיין או יתחרט והאם יגיע לאולפן או שזה יהיה אצלו בבית. תוך כדי הפסקת הפרסומות הספקתי להתייעץ קצת עם העורך ואמרתי לעצמי: כולנו מחכים ארבע שנים לרגע הזה, תחשבי בגדול על הנושאים, תהיי ממוקדת, תשאלי את השאלות וזה הכל".

הצלחת לשמור על רמה גבוהה של הגינות. נתת לו כבוד מצד אחד ומצד שני שאלת את השאלות הכי נוקבות.

"נכון, זה ראש הממשלה וצריך לתת לו את הכבוד. העובדה שהוא לא התראיין כל כך הרבה זמן לא אמורה לתת לנו להתנפל עליו באופן אגרסיבי. צריך לדעת לשאול את השאלות הקשות באופן תקיף ובמקביל צריך לתת למרואיין לענות. ממה שאני מבינה מהתגובות הצלחתי בזה".

מה חשבת על ההופעה שלו? עד כמה הוא היה נראה לך לחוץ?

"אני מניחה שאם ראש ממשלה שהוא כל כך מחושב, שכאמור לא התראיין כל כך הרבה זמן, מחליט באופן ספונטני כל כך לבוא להתראיין, אני מניחה שיש משהו שמלחיץ אותו. האם זה הסקרים כמו שאנחנו חושבים או האם זה הפרסומים בעניין הצוללות כמו שהוא אומר, אני חושבת שזה שילוב של שני הדברים האלה. אני חושבת שעניין הצוללות וההחזקות שלו במניות של אותה חברה אלה פרסומים מאוד מביכים שאמורים להיבדק באופן רציני כפי שהם נבדקים עכשיו בפרקליטות. אני מניחה שכל העניין הזה מאוד הלחיץ את ראש הממשלה, אם כי חייבת להדגיש שתוך כדי הראיון לא הבחנתי בסימני לחץ מיוחדים. כשנתניהו נכנס הוא לקח את כוס המים שלי כי לא הכנו לו כוס מים משלו, כשהוא התיישב הוא לפעמים הרים רגל על רגל אבל ראיתי שחלק מהשאלות קשות לו ועל חלק מהשאלות הוא התקשה קצת יותר לענות, כמו למשל על האישורים שניתנו לצוללות ועל השאלה האם יסכים לעימות".

היה גם סמול טוק לפני או אחרי?

"לא ממש היה לנו זמן, הכל קרה בשידור חי, במקרה הזה לא היה סמול טוק. הוא נתן לי סוג של טפיחה על הכתף ביציאה מהאולפן ובזה זה הסתיים כי עדיין היינו בשידור".

אם את צריכה לקחת כותרת אחת מהראיון, מהי?

"התשובות שהכי הדהימו אותי היו דווקא בעניין הצוללות, הוא מדבר על סוד שאנחנו לא יודעים אותו ושגם שר הביטחון וגם הרמטכ"ל לא ידעו. אני לא יודעת מה הסוד שראש הממשלה מדבר עליו אבל אני חושבת שהגרסה שראש הממשלה מציג היא על פניה גרסה מאוד בעייתית. איך ייתכן שאתה מחליט החלטה כל כך דרמטית ושותפי הסוד הטבעיים שהם הרמטכ"ל ושר הביטחון לא יודעים מהעניין הזה. הרגשתי תוך כדי הראיון שגם לנתניהו לא היה נוח לענות על השאלות האלה".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *