קרן מרציאנו על הסערה המרגשת שעוררה: "זה הזמן לחשבון נפש לכולנו". צפו

העיתונאית והמגישה קרן מרציאנו התייחסה לתגובות שקיבלה לאחר שברכה במרוקאית את מדליקת המשואה ביום העצמאות, ריינה אביטבול בת ה-92. צפו בראיון המלא

העיתונאית קרן מרציאנו מגישת חדשות 1, הגיבה לראשונה לדני קושמרו באולפן שישי לראיון שבו בירכה את מדליקת המשואה, ריינה אביטבול במרוקאית. וריגשה את כל מי שצפה בזה כשאמרה לה "שאלוקים יברך אותה בבריאות עד 120".

אביטבול בת ה-91 היא סבתא לעשרות נכדים ונינים ומתנדבת כבר 18 שנה בבית החולים שערי צדק בירושלים.

קרן אמרה לקושמרו: "הופתעתי מכמות התגובות אבל בעיקר מעוצמת הרגשות שהריאיון הזה העלה. ציבור גדול של אנשים הרגיש שסוף סוף נופצה תקרת זכוכית שמגישה ממוצא מזרחי אמרה שני משפטים בערבית מרוקאית בפריים טיים במהדורה החדשות המרכזית של ישראל".

"לצד כל המחמאות זה מעלה מחשבות והרהורים על כך שציבור מאוד גדול מרגיש שעדיין לא ניתן לו ביטוי מלא וחש שהוא מודר גם בשיח הכללי וגם בשיח התקשורתי. איך זה קורה שהמדינה בת 72 ובשנת 2020 ועדיין ציבור מאוד גדול מרגיש את הרגשות האלו. זו הזדמנות לחשבון נפש לכולנו.

העיתונאית הבכירה סיכמה כי "ריינה אביטבול מעלה שוב את קרנה של הסבתא המזרחית, נשים מזרחיות חזקות וחכמות שהוו במשך שנים למטרות של לעג ובוז וחיקויים ועכשיו סוף סוף מבינים את התרומה שלהן למדינה. הדמות של אביטבול והעובדה שיש סוף סוף שרה מזרחית, מירי רגב שגם אחראית על הטקסים ובחרה בה היא תעודת כבוד לכולנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *