לראשונה יו"ר רשות ניירות ערך החליטה על עיצום כספי בסך 1.5 מיליון ₪

לראשונה, ובאופן תקדימי יושבת ראש רשות ניירות ערך, ענת גואטה, עשתה שימוש בסמכותה לכרות הסדר אכיפה מנהלי במהלך חקירה פלילית. השימוש בכלי זה מאפשר להטיל ענישה משמעותית אשר מייצרת הרתעה, וכן לייעל את ההליך, ולסיימו תוך פרק זמן קצר יחסית בצורה אפקטיבית.
ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, וחברי הרכב הוועדה: עו"ד טל אבן זהב, וד"ר מאיר סוקולר, אישרו אמש (יום שלישי, 13 באוגוסט 2019), הסדר אכיפה מנהלי בין רשות ניירות ערך ובין חברת כיטוב פארמה בע"מ ונושאי משרה בה.
כיטוב פארמה בע"מ עסקה בתקופה הרלוונטית במחקר ופיתוח של תרופות קומבינציה המטפלות בשני מצבים קליניים בעת ובעונה אחת – כאבים הנובעים מדלקת פרקים ניוונית ויתר לחץ דם. תרופה הדגל של החברה, KIT 302, מיועדת לטיפול בכאב והפחתת לחץ דם בדלקת פרקים.
על פי הסדר האכיפה שנכרת בין הצדדים, הודתה החברה כי כללה פרטים מטעים בשני דו"חות מידיים שלה בקשר למינוי וועדה בלתי תלויה במהלך ניסוי. על פי דיווחי החברה, הוועדה הוקמה לצורך ניתוח תוצאות ניסוי הדגל שערכה החברה.
החברה הודתה בהסדר בכל העובדות ובביצוע ההפרות המיוחסות לה. במסגרת הסדר האכיפה המנהלית הוטל על החברה עיצום כספי בסך של 1,500,000 ₪. כמו כן, עיצום כספי בסך 200,000 ש"ח ואיסור על תנאי לכהן כנושא משרה בכירה בגוף מפוקח לתקופה של 12 חודשים הוטל על מנכ"ל החברה, מר יצחק ישראל. בנוסף, עיצום כספי בסך 100,000 ₪ ועיצום כספי בסכום זהה על תנאי הוטל על יושב ראש דירקטוריון החברה, מר פול ווימאק. עיצום כספי הוטל בסך 80,000 ₪ ואיסור על תנאי לכהן כנושא משרה בגוף מפוקח לתקופה של 6 חודשים הוטל גם על סמנכ"ל הכספים של החברה, מר שמחה ראק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *