ראשי המועצות בעוטף עזה החרימו את המפגש עם ראש הממשלה

זאת, במחאה על המצב הביטחוני הקשה בעוטף עזה, שכולל 12 סבבי לחימה בתוך שנה ו-4 חודשים, טרור בלונים שלא פוסק למרות ההבנות בין ישראל לחמאס, הפסדים של עסקים באזור וחוסר וודאות

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני וראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר החרימו היום את הפגישה שקיים ראש הממשלה נתניהו באוגדת עזה שבמחנה רעים בנגב, עם 20 ראשי רשויות מהדרום.

זאת, במחאה על המצב הביטחוני הקשה בעוטף עזה, שכולל 12 סבבי לחימה בתוך שנה ו-4 חודשים, טרור בלונים שלא פוסק למרות ההבנות בין ישראל לחמאס, הפסדים של עסקים באזור וחוסר וודאות.

ירקוני וליבשטיין אמרו: "הופתענו לגלות שלפגישה עם ראש הממשלה הוזמנו 20 ראשי רשויות מהדרום ולא הייתה לו כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה כמצופה וכמתבקש בימים אלה ועל פי בקשתנו".

לדבריהם, "אנו מכבדים את חברינו, ראשי הרשויות בדרום, גם הם מתמודדים עם מצבי חירום לא פשוטים, אך אנו סבורים מעל לכל ספק שהאתגרים, הצרכים והמציאות בעוטף עזה שונים בתכלית משאר הרשויות. יש לנו חשש עמוק למידת המודעות וההבנה של הממשלה למה שקורה כיום בישובי עוטף עזה. לא נשלים ולא ניקח בזה חלק. לכן החלטנו שלא להשתתף בפגישה ואנו קוראים לראש הממשלה לקיים שיח ישיר עם ראשי הרשויות של עוטף עזה".

נתניהו מצידו הגיב לדברים ואמר: "אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם – הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

נתניהו הוסיף: "קיימנו עכשיו ישיבת קבינט באוגדת עזה עם מפקד פיקוד דרום ועם מפקד האוגדה. המדיניות שלנו היא ברורה – אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *