ראש אגף התקציבים במשרד האוצר: "חייבים להחזיר את המשק – אחרת תהיה פה קטסטרופה כלכלית".

משרד האוצר מתכנן שלאחר פסח יעלה שיעור העובדים בכלל מקומות העבודה ל-85%

שאול מרידור, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, בראיון ynet: "חייבים להחזיר את המשק – אחרת תהיה פה קטסטרופה כלכלית".

לדברי מרידור: "אנחנו מדברים על שבוע הבא כשלב הראשון, שבו נחזיר את העבודה במשרדים ללא קבלת קהל. גם חנויות רחוב יתחילו להיפתח וגם מערכת החינוך לגיל הרך, המסגרות הקטנות והאורגניות".

לדבריו, "אנחנו רואים צורך מאוד גדול להחזיר את מערכת החינוך עד כיתה ג', כי הילדים לא מאפשרים להורים לחזור לעבודה. אנחנו חושבים שאת הגנים אפשר להחזיר כבר בשבוע הבא, ואז בשבוע שלאחר מכן את הלימודים עד כיתה ג', כמובן תחת מגבלות ובמסגרות מצומצמות. זאת תהיה מערכת חינוך שנראית אחרת".

משרד האוצר מתכנן ששבועיים לאחר פסח (3-17 במאי) יעלה שיעור העובדים בכלל מקומות העבודה ל-85%, ייפתחו מרכזי מסחר פתוחים וקניונים תחת מגבלות בריאותיות

באוצר מעריכים כי יותר מ-400 אלף איש מבין למעלה ממיליון המובטלים לא יחזרו למעגל העבודה, גם לאחר תום הסגר.

בנוסף לכל זאת היום מתפרסם עוד נתון קשה: תוצאות מרץ 2020 – בפעילותה התקציבית של הממשלה בחודש מרץ נמדד גירעון בסך של 15.9 מיליארד ₪, לעומת חודש מרץ אשתקד בו נמדד גירעון תקציבי בסך של 3.6 מיליארד ₪.

בחודש זה החלו להתבטא ההשפעות של משבר הקורונה על המשק הישראלי ועל הפעילות התקציבית. בשלב זה ההשפעה המהותית היא על צד ההכנסות המתבטאת בירידה חדה בהכנסות ממסים, חלקה יזומה כמו דחיית תשלומי מע"מ, ובכך שהביטוח הלאומי אינו מפקיד עודף הכנסות על הוצאות שנוצר מפעילותו עד לסוף חודש מרץ, על מנת לשמור יתרות לחודשים הבאים בהם צפוי המוסד לסיים בגירעון תזרימי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *