ראש אמ"ן: חמאס נרתע מאד ממלחמה עם ישראל

ראש אמ"ן האלוף תמיר היימן אמר לצד זאת כי פוטנציאל הנפיצות של הג'יהאד האיסלאמי "גבוה": "הסייבר הפך להיות ממד האיסוף המרכזי של אגף המודיעין, דברים פנטסטיים שלא האמנו שנגיע אליהם"

ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, אמר הבוקר כי "חמאס מורתע מאוד ממלחמה עם ישראל ומעוניין בהסדרה עמה. יש להם מחויבות ריבונית הולכת וגוברת שמייצרת מתחים בזהות של חמאס", אמר היימן בכנס המרכז למורשת מודיעין.

על הג'יהאד האיסלאמי אמר היימן כי הוא "מתואם ברמה מסוימת עם חמאס. פוטנציאל הנפיצות שלו גבוה".

היימן ציין כי "הסייבר הפך להיות ממד האיסוף המרכזי של אגף המודיעין. דברים פנטסטיים שלא האמנו שנגיע אל ליבות כאלה באמצעות סייבר". על איראן אמר ראש אמ"ן כי התבססותה בסוריה הואטה, "בשל הלחץ הרב ממדי שעשינו ופעולות קינטיות". הוא ציין כי "המוטיבציה קיימת, אך יש האטה ואיראן מחפשת מקומות אחרים – למשל המרחב העיראקי".

על המצב בגדה המערבית אמר ראש אמ"ן כי ברשות הפלסטינית קיימת היערכות מסוימת בדרגי השטח ליום שאחרי אבו מאזן. "אף שיש מוטיבציה לבצע פיגועים, בעקבות פעילות אפקטיבית של כוחות הביטחון והתיאום הביטחוני האפקטיבי והמצב הכלכלי הסביר  – הלהבות תחת שליטה".

על לבנון אמר היימן כי היא "מצויה תחת הלחץ האמריקני, מה שדחף את נסראללה בנאום האחרון להתבטאויות על פרויקט הדיוק של הטילים. אנו מכירים את הפרויקט טוב כמוהו ואולי טוב ממנו בחלק מהמקרים. יכולת המדויקים שלו אינה מבצעית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *