ראש המוסד לשעבר: "בוחרי נתניהו הם אנשים חסרי דעת"

בראיון ל'מעריב' אומר ראש המוסד לשעבר שבתי שביט: "בארץ ישראל של סמוטריץ’ אני לא אשאר דקה". לדבריו, בוחרי נתניהו הם חסרי דעת וחסרי הבנה. אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא"

שוב אמירה שמעוררת סערה: ראש המוסד לשעבר שבתי שביט שיחגוג בקרב יום הולדת 80, פועל לסלק את בנימין נתניהו מלשכת ראש הממשלה ומשתלח במילים בוטות במחנה הלאומי ובמתנחלים.

בראיון ל"מעריב־סופהשבוע" שיפורסם מחר, מספר שביט: "בראשית שנות ה־90 נפגשתי עם מנהיגים ערבים במזרח התיכון וביקרתי בחלק מהמדינות. תמיד ידענו לנצל מצבים פוליטיים שהיו בהם מפגשי אינטרסים בינינו לבין אותה מדינה ערבית, אבל לא דין מערכת קשרים חשאית כדין הסכם שלום חתום, יחסים דיפלומטיים והסכמי מסחר.

"אז מה שאפשר לעשות עם ירדן ומצרים, אי אפשר לעשות עם הפלסטינים?", שאל שביט.

לדבריו, מתיישבים רבים מיהודה ושומרון יסכימו להתפנות בתנאים מתאימים, “אין ספק שביהודה ושומרון יש כוח אמוני, אפילו משיחי, שעבורו הישיבה ביהודה ושומרון היא צו האל. אני בז להם, כי זו לא היהדות האמיתית”.

שביט מתקשה להכיל את נוכחותו של בצלאל סמוטריץ’ בזירה הציבורית והפוליטית. "אתה מוכן לחיות במדינת ישראל שהוא מתאר? בארץ ישראל של סמוטריץ’ אני לא אשאר דקה", אמר.

"המלחמה שלי היא לא עם סמוטריץ'", הוא מוסיף, "אלא עם הליכוד בראשות נתניהו. הבוחרים שלו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *