ראש הממשלה: הגבלות על התקהלות

"אנחנו נפעל גם בבריאות, גם בכלכלה ובעזרת השם ננצח"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לעלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה בישראל:

"המגיפה מרימה ראש בכל העולם, עברנו את רף עשרת מיליון המודבקים וחצי מיליון מתים. אינני יודע אם זה גל שני, אני יודע שזה גל עולה. מדינות רבות שהסירו את ההגבלות, עם שוך המחלה, נאלצות עכשיו להחזיר את המגבלות כדי לבלום את ההתפשטות. ראינו כבר במקומות אחרים שזה לא עניין של בריאות או כלכלה, כי פגיעה קשה בבריאות זו גם פגיעה קשה מאוד בכלכלה.

גם אנחנו נאלצים לנקוט פעולות – אני המשלתי את המדיניות שלנו כשפתחנו את הכלכלה בשוך המחלה. אמרתי שזה משול למדיניות האקורדיון – אתה פותח, ואם אתה רואה אם המחלה חוזרת ומתפשטת, אתה מהדק. זה לא זגזוג – זאת המדיניות של כל מדינה שפויה, וכך אנחנו גם ננהג. ולכן לאור עליית ההתפשטות, אנו נביא היום לדיון בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות לצד צעדים להגברת האכיפה, וצעדים שאנחנו עושים לייעל את קטיעת שרשרת ההדבקה.

לצד זה, משרד האוצר התבקש לסייע מיידית לסקטורים שייפגעו, ולדאוג כמובן להעברה של הכספים שהקצנו, כספים גדולים, שחייבים להגיע לציבור, כולל את ציבור המובטלים. אם אנחנו נצליח בבריאות – נצליח בכלכלה. אם נכשל בבריאות – נכשל גם בכלכלה. בכוונתי שנצליח בשניהם. זה דורש פעולות נחושות, לא תמיד פשוטות אבל חיוניות בעת הזאת. אנחנו נפעל גם בבריאות, גם בכלכלה ובעזרת השם ננצח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *