ראש העיר ביתר עילית: הסגר רק בגלל היותנו עיר חרדית

"שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול בגל השני מגולמים בהחלטה השערורייתית הזו"

אמש בשעת לילה מאוחרת יצאה הודעה רשמית בדבר הסגר בביתר עילית בזו הלשון:

"ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה לאשר למפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון להכריז על השטח המוניציפאלי של ביתר עילית כשטח מוגבל ל-7 ימים החל מיום ד' 8.7 בשעה 8:00 בבוקר עד ליום ד' 15.7 בשעה 8:00 בבוקר.

לאור תחלואה משמעותית בעיר ביתר עילית וזאת גם לאחר נקיטת הגבלות על התקהלות ועל מערכת החינוך בעיר, לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית נוספת, במסגרת הכרזה על שטח מוגבל בעיר.

בביתר עילית יש 240 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 389 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 224%. לנוכח חשש משמעותי מהתפשטות המחלה בעיר ומחוץ לה הוחלט על הכרזה על העיר כאזור מוגבל".

כבר אמש ראש העיר ביתר עילית התרעם על כך שהודעה כה חשובה יוצאת בשעה כה מאוחרת כאשר לא ניתן לעדכן את התושבים בדבר התארגנות, ולעצם עניין הסגר שאינו פותר דבר באם לא מוציאים החוצה את התושבים החולים:

"הודעה על סגר שיוצאת בלילה, כשרוב תושבי העיר ישנים, היא חרפה. תושבי ביתר עילית יתעוררו מחר לעיר סגורה ומסוגרת מבלי שנערכו לכך. שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול בגל השני מגולמים בהחלטה השערורייתית הזו".

הבוקר בראיון לזיגמן ב'קול ברמה' ראש העיר רובינשטיין בביקורת חריפה על הנעשה:

"מה שקורה כיום זה שמחפשים טיפול ״פייק״. התקשר אלי פרופ׳ גרוטו שאני מכבד אותו כרופא, אבל בטיפול במגפה הם נכשלו בגדול. הם לא מציעים פתרונות, לא מדברים, רק מטילים סנקציות וסגר".

עוד הוסיף ראש העיר וסיפר כיצד ניסה להשפיע על השר דרעי דרך מרן חכם שלום:

"נכנסתי אתמול למרן נשיא המועצת חכם שלום כהן שליט״א והפצרתי בו שיבקש מהשר אריה דרעי לקחת על עצמו שוב את הטיפול בקורונה במגזר החרדי. לדעתי שותפים כל ראשי הרשויות החרדיים".
רובינשטיין מפנה אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות וטוען נחרצות שכל הסגר הינו בגלל היותה של העיר חרדית:

"הגשנו למשרד הבריאות תוכנית מסודרת לטיפול בתחלואה בעיר, ואני אומר לך באחריות שאם לא היינו עיר חרדית, התכנית הזאת היתה מתקבלת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *