ראש עיריית אלעד: "אני מתחיל להאמין שאולי מישהו רוצה לסכסך בינינו לחילונים"

העיר אלעד שעמדה שלוש פעמים בסגר מוצאת את עצמה בודדה ושבורה תחת המאבק הממושך בנגיף הקורונה, ראש העיר בשבע השנים האחרונות שרוליק פרוש פותח את הפה ומאשים

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, מתריע על נזקי העוצר: "איך ייראו היחסים שלנו עם החילונים אחרי שהנגיף יחלוף?" הראיון המלא לעדי רובינשטיין, יפורסם מחר במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום".

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש אומר התבטא בראיון ואמר "הקורונה? זה יעבור בסופו של דבר. זה לא מפחיד. אנחנו יודעים להתמודד גם עם סגר ארוך. אבל מה יישאר מהחברה שלנו אחרי שהדבר הזה יחלוף? מה יהיו הנזקים הנפשיים, הכלכליים, ומה יהיו היחסים בינינו לבין העולם החילוני שבחוץ? מישהו בכלל מקדיש לזה מחשבה, זה אכפת למישהו? אני מרגיש שהקורונה לוקחת את החברה הישראלית אחורה בכל הקשור ליחסי חרדים־חילונים ואנחנו עומדים לשלם על כך מחיר כבד".

רגע אחרי שמשטרת ישראל סגרה את שערי אלעד וממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן, הפליג עם הפמליה שלו לטייבה לעוד מסיבת עיתונאים מאולתרת, ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד, ואנחנו, עשינו את הכיוון ההפוך, נכנסנו לעיר האדומה והמחסומים נסגרו מאחורינו.סגר אין כאן בדיוק, כי רוב החבר'ה מסתובבים חופשי, אבל את הכאב והתסכול ניתן להרגיש בכל פינה דווקא מאלה שמצייתים לכל החוקים.

עוד אומר פרוש: "אני רואה מסיבות סבא, בבאר שבע, בחיפה ואיש לא פוצה פה. למה הם זכאים לדין אחר משלי? אני מתחיל להאמין שאולי מישהו רוצה לסכסך בינינו, ולכן לא מתרגש ממה שקורה בערים שהן לא חרדיות ולא ערביות ומעביר את האש אלינו. אני נמצא בו במלחמה".

כשאנחנו מגיעים לחמ"ל המאולתר שלו הנתונים מרצדים על המסכים: מספר החולים הקשים יורד, מספר הנשאים עולה, אבל הכל בשליטה.כולם שומרים כאן על מרחק ועל היגיינה בצורה שכתושב תל אביב אני לא זוכה לראות ביום־יום, אבל הצפיפות והעוני הם בדיוק מה שהנגיף צריך.

עוד הוסיף: "בא לי לעשות מסיבת עיתונאים ולקרוא לערבים, לאתיופים ולהגיד להם – בואו ביחד, אם אנחנו השעיר לעזאזל של החברה הישראלית אז בואו נתאחד. אבל מי יקשיב לי? יגלגלו אותי מכל המדרגות. השאירו אותי לבד במערכה ולא מקשיבים למה שיש לי להגיד. מישהו צריך ללחוש על אוזנו של ראש הממשלה שכדאי לו להיפגש איתי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *