רבני 'דגל' התערבו ופנו לגפני והח"כ החדש זכה בסגן יו"ר הכנסת

'אקטואליק' חושף את מאחורי הקלעים במינויים של המפלגה הליטאית

אחרי סאגה ממושכת שהעיקה על הנהלת הקואליציה, חלוקת התפקידים ב'דגל התורה' הסתיימה סוף סוף בשבוע שעבר עם שורה של מינויים מפתיעים לחברי הכנסת החדשים פינדרוס וברוכי.

ע"פ החלטת המפלגה, ח"כ יעקב אשר ימונה לחבר הוועדה למינוי דיינים בהמשך הקדנציה, ח"כ יצחק פינדרוס יכהן כיו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, וחבר בועדת הכנסת, הכלכלה, המדע וזכויות הילד, וח"כ אליהו ברוכי, האחרון ברשימה, יכהן בתפקיד הנחשק של סגן יו"ר הכנסת בחצי שנה הקרובה, לצד חברותו בועדת הפנים, הקורונה ונגע הסמים.

לאתר 'אקטואליק' נודע כי בשונה מפרסומים שונים, המהלך שהבשיל לחלוקת התפקידים השונים, הגיע לאחר התערבותם של כמה גורמים בכירים ב'דגל התורה', שפעלו מול הרה"ג נתן זוכובסקי והרה"ג יוסף אפרתי, חברי וועדת הרבנים של 'דגל התורה', בבקשה שיתערבו ויפעלו שהמינויים יהיו שוויוניים, וכך, אולי שלא במתכוון, גרמו בעקיפין למינויו של הח"כ החדש אליהו ברוכי לתפקיד משמעותי בכנסת הנוכחית.

מתברר שמאחורי הקלעים התחולל מאבק של ממש, היו שניסו לפעול כדי למנות את ח"כ פינדרוס גם ליו"ר הסיעה וגם לסגן יו"ר הכנסת, נושא שהיה שנוי במחלוקת מול אגודת ישראל. מנגד היו שהציעו כפשרה להפריד בין התפקידים וקודם כל למנות יו"ר לסיעה, ורק לאחר מכן לעסוק בשלל התפקידים האחרים.

ל'אקטואליק' נודע כי גם יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר התערב בסוגיה הבוערת ופנה אף הוא לרבני 'דגל התורה', כשלטענתו יש לקיים את כל המינויים בבת אחת, ורק לאחר שיושבו ההדורים עם אגודת ישראל, דבר שיבטיח כי לא יהיו עוררין על המינויים.

ואכן, ח"כ אשר נפגש בנושא זה עם ח"כ אייכלר שבא בשליחותו של שר השיכון יעקב ליצמן, ויחד הגיעו להסכמות על חלוקת התפקידים בין הסיעות.

בנקודת הזמן הזו, כך מתברר, פנו רבני 'דגל התורה' ליו"ר המפלגה ח"כ גפני ואמרו כי למרות שהן אינם מעוניינים להתערב בתפקידים עצמם והם סומכים על שיקול דעתו, אולם הם מבקשים שכל המינויים יתקיימו בהסכמה של כל החברים ובצורה שוויונית מלאה.

ההודעה המפתיעה הזו של רבני 'דגל' הובילה אכן לחלוקה רחבה של התפקידים בין חמשת הנציגים של הסיעה, כאשר ברוכי זוכה מן ההפקר ומקבל את התפקיד החשוב של סגן יו"ר הכנסת עוד לפני שיש לו מושג וחצי על התנהלות המשכן הפרלמנטרי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *