רב קהילה הותקף בארה"ב: שרים וחברי כנסת הביעו זעזוע

ארבעה בני אדם הותקפו בפתח בית כנסת בעיר מונסי שהמדינת ניו יורק, על ידי אדם שהחסיק בסכין ארוכה, לאחר מצוד הוא נעצר בין הפצועים גם רב הקהילה.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי: הזדעזעתי לשמוע הבוקר על ההתקפה האנטישמית בבית רב בניו יורק, בעת הדלקת נרות חנוכה. האנטישמיות מרימה ראש בארה״ב, באירופה ובמקומות נוספים בעולם ועלינו להשמיע קול חזק ולהיאבק נגדה בעזרת מנהיגי המדינות. איחולי החלמה לפצועים וחיבוק גדול לקהילה היהודית בניו יורק.

סגן שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן: הפיגוע הקשה שקרה במונסי שבניו יורק בעיצומו של מעמד הדלקת נרות חנוכה, גורם לתדהמה בעולם היהודי. זה מצטרף לשורת מקרי אנטישמיות נוראיים באחרונה בארה”ב ובעולם. מזעזע לראות שוב ושוב שאנשים תמימים חפים מפשע נפגעים ונרדפים רק בשל היותם יהודים. זהו מצב נוראי שמנהיגי המדינות והרשויות בארה”ב ובכל העולם נדרשים לשים לו סוף ולגדוע את הנגע הממאיר. אנו מתפללים לרפואת הפצועים ומחזקים את ידי הקהילה במונסי ומשפחותיהם.

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "הזדעזעתי לשמוע על הפיגוע האנטישמי בעיצומה של מסיבת חנוכה בניו יורק – אירוע חמור ביותר שדורש טיפול שורש מצד הרשויות האמריקאיות. לבי עם הפצועים, משפחותיהם והקהילה. אני בטוח שהממשל האמריקאי יפעל בנחרצות נגד הדוקר השפל ונגד כל פושע שמרים ידו נגד יהודי".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו: ‏שוב ושוב אנו עדים לתוצאות הקשות של האנטישמיות, הפעם במונסי בניו-יורק. לצד הצער העמוק ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, חשוב לדעת שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עליה לארץ.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כבוד הרב***************, מה יש לך נגד נשי הצנועות הלובשות שאלים???? תתבייש לך שעשית חילול השם, שדברת כך, נגד הצניעות של הרמב"ם והשו"ע. וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב. ועין רמב"ם הלכות אישות יג יא. מקום שדרכן שלא תצא אשה לשוק בכפה שעל ראשה בלבד עד שיהיה עליה רדיד (שאל) החופה את כל גופה כמו טלית וכו' ועין רמב"ם הלכות אישות כד יב. מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת יהודית. יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים. אע"פ ששערה מכוסה במטפחת. ושם הלכה יג. עזרא תקן שתהיה אשה חוגרת בסינר תמיד בתוך ביתה משום צניעות. וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב.... תתבייש לך הרב.

    כבוד הרב***************, מה יש לך נגד נשי הצנועות הלובשות שאלים???? תתבייש לך שעשית חילול השם, שדברת כך, נגד הצניעות של הרמב"ם והשו"ע. וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב.

    ועין רמב"ם הלכות אישות יג יא. מקום שדרכן שלא תצא אשה לשוק בכפה שעל ראשה בלבד עד שיהיה עליה רדיד (שאל) החופה את כל גופה כמו טלית וכו'

    ועין רמב"ם הלכות אישות כד יב. מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת יהודית. יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים. אע"פ ששערה מכוסה במטפחת.

    ושם הלכה יג. עזרא תקן שתהיה אשה חוגרת בסינר תמיד בתוך ביתה משום צניעות. וכו'

    וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב…. תתבייש לך הרב.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. Every Shul should carry a weapon and smack the people who talk in Shul during Davening

    Every Shul should carry a weapon and smack the people who talk in Shul during Davening

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. הנה סיפור שקרה בימי הצדיק הקדוש רבי יששכר דוב מבעלזא זכותו יגן עלינו, קרה אז מקרה נורא בעיר היבנוב, הייתה שם מחלוקת בין שני חייטים והמחלוקת התגברה והתגברה עד שקם אחד החייטים ודקר למוות את החייט השני, באותה עת עבר הקדוש מבעלזא באזור ההוא. כשהאדמו"ר עבר על פני העיר ראווע הוא עצר ובאו ציבור גדול לקחת ממנו ברכת שלום, הכריז הקדוש מבעלזא שהוא לא רוצה לברך את בני העיר היבנוב, ושאף אחד מהם לא יעיז לגשת אליו; בשמעם זאת הם טענו: 'מה אנחנו אשמים, איש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף? אם חייט אחד דקר את השני והרגו, מה זה קשור אלינו?' ענה להם הצדיק הקדוש מבעלזא: "כשהחסידים דוקרים אחד את רעהו עם הפה אז החייטים דוקרים אחד את השני עם סכינים" וד"ל

    הנה סיפור שקרה בימי הצדיק הקדוש רבי יששכר דוב מבעלזא זכותו יגן עלינו, קרה אז מקרה נורא בעיר היבנוב, הייתה שם מחלוקת בין שני חייטים והמחלוקת התגברה והתגברה עד שקם אחד החייטים ודקר למוות את החייט השני, באותה עת עבר הקדוש מבעלזא באזור ההוא.

    כשהאדמו"ר עבר על פני העיר ראווע הוא עצר ובאו ציבור גדול לקחת ממנו ברכת שלום, הכריז הקדוש מבעלזא שהוא לא רוצה לברך את בני העיר היבנוב, ושאף אחד מהם לא יעיז לגשת אליו; בשמעם זאת הם טענו: 'מה אנחנו אשמים, איש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף? אם חייט אחד דקר את השני והרגו, מה זה קשור אלינו?'

    ענה להם הצדיק הקדוש מבעלזא: "כשהחסידים דוקרים אחד את רעהו עם הפה אז החייטים דוקרים אחד את השני עם סכינים"

    וד"ל

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. Hashem wants to bring Moshiach. Now Hashem is waiting for us to do Teshuva. Please Daven to Hashem do not talk during Davening to your friend only talk to Hashem!!!!! and most important improving the Tznius of all the Orthodox women especially the women in this neighborhood. Enough is enough, going to Shul is not supposed to be a fashion show/contest!!!. Enough said on this horrible topic, and now Hashem wants to see action, ‘changing into modest clothing’ and not dressing to Kill. Hashem is waiting for us to do Teshuva… Hashem is crying out to us begging us to change out bad habits . Time to wake up and smell the Hot Brewing Coffee, before it’s to late.

    .

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב