רגע לפני הבחירות: תביעה בסך מיליון שקלים כנגד הליכוד ו"אלקטור"

"התביעה הוגשה לאחר אוזלת יד של הרשויות מלאכוף את החוק בעצמן"

עו"ד יהונתן קלינגר המייצג את התובעים: "הגיע הזמן שאנשים ילמדו לאבטח את המידע הרגיל שהם מקבלים. מי שפוגע בפרטיות, צריך לדעת שזה יכאב לו בכיס. אולי ככה נחנך את המפלגות לשמור עלינו".

עשרים תובעים הגישו תביעה תקדימית בבית משפט השלום בהרצליה, כנגד מפלגת הליכוד וחברת "אלקטור" על סך מיליון שקלים. התובעים טוענים כי השימוש של הליכוד ואלקטור במידע עליהם, פגע בפרטיות שלהם.

התביעה הוגשה לאחר שני אירועי אבטחת מידע משמעותיים במערכת "אלקטור", בה השתמשה מפלגת הליכוד לניהול קמפיין הבחירות שלה, וכן לאחר ניהול המערכת בצורה לקויה, אשר מאפשרת גישה לכל אחד מפעילי הליכוד לפרטים על אזרחים מן השורה.

כזכור, מפלגת הליכוד ואפליקציית אלקטור חוו שני אירועי אבטחת מידע עוד טרם הבחירות. לדברי מומחים לאבטחת מידע. באמצעות האפליקציה, כל אחד מפעילי הליכוד יכול להזין מידע על אזרחים הכולל אפשרות להשאיר פרטים המאפשרים לפעול על נקודות חולשה של אזרחים, כמו הורים חולים, או לאפשר לדכא הצבעה, על ידי סימון של אזרח כתומך של מפלגה אחרת.

דליפת המערכת, לדבריהם, עשויה לגרום לאנשים לאתגרים תעסוקתיים בעתיד, ללא קשר לשיוך פוליטי. שכן באמצעות המערכת ניתן לדעת מהי ההעדפה המפלגתית של אזרחים ובהתאם לכך, לפגוע בקבלתם למקומות עבודה.

עו"ד יהונתן קלינגר, המייצג את התובעים: "התביעה הוגשה לאחר אוזלת יד של הרשויות מלאכוף את החוק בעצמן. למרות שהדליפה ארעה לפני שלושה שבועות, המדינה מאפשרת למפלגות להמשיך להפעיל מערכות שפוגעות בכולנו.

"התביעה הזו נועדה להבהיר למי שמחזיק מאגרי מידע, כי כל עוד מידע לא יאובטח כראוי, הוא יצטרך לשלם. עד היום היה מצב שבו היה כלכלי לא להשקיע באבטחת מידע והגנת הפרטיות, כי הקנסות שהוטלו על ידי המדינה היו זעומים, וטרם נשלחו אנשים לכלא על מקרים כמו זה. לכן, הגשה של תביעה כזו היא הכרחית לצורך העניין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *