רה"מ: "הקורנה יכולה להגיע לכל בית"

רה"מ:"אנחנו מקווים שזה לא יגיע לכל בית, אבל זה עדיין יגיע לבתים, ויידרש בידוד ביתי – אני מבקש, בהתאם ליכולת, אף על פי שהדבר מטיל נטל, אם יש צורך בבידוד – אדם אחד בחדר. אני יודע שזה מצופף את האנשים ביתר הדירה, אבל אני מבקש מכם לעשות זאת."

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות, שר האוצר, שר התיירות, מנכ"ל משרד הבריאות וראש המל"ל ביקרו במוקד המיוחד של מד"א לענייני נגיף הקורונה. "מהרגע שהופיע נגיף הקורונה, קבעתי מדיניות לגבי מדינת ישראל של היערכות יתר ולא היערכות חסר. היתה על כך ביקורת, אבל חשבתי, ועדיין חושב, שהמדיניות של זהירות יתר היא המדיניות הנכונה", אומר ראש הממשלה.

ראש הממשלה הסביר: "כיוון שבריאות אזרחי ישראל היא בראש מעיינינו, נקטנו בצעדים שמדינות אחרות לא נקטו – היינו הראשונים בעולם שחסמנו טיסות ממדינות שבהן מופיע הנגיף בהיקף משמעותי ועשינו גם צעדים אחרים".

נתניהו התייחס למצוקה הכלכלית של חברות התעופה."היום אני מודיע על צעד שכבר התחלנו ביישומו, שגם הוא למיטב ידיעתי, הראשון בעולם. אנחנו המדינה החלוצה שנוקטת בצעדים הללו. אנחנו מבקשים מכל מי שבא ארצה ממדינה כלשהי בעולם, שיש לו תסמינים של הנגיף, להתקשר למוקד 101 של מד"א. יש כאן פרמדיקים, ואנשי רפואה שיענו לפנייה, ואחר כך רופאים שיתשאלו את מי שנתגלו בו התסמינים הללו. במקרה הצורך, מגן דוד אדום ישלח פרמדיקים לבית הפונה על מנת לעשות את הבדיקה – ערכת בדיקה בבית. זהו דבר חדשני, זה דבר שיכול למנוע את התפשטות המחלה ואני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם אזרחי ישראל. אני יודע שיש גם נטל כלכלי לא פשוט לחברות תעופה, לעסקים ומיניתי את שר האוצר משה כחלון שיעמוד בראש ועדת שרים על מנת לסייע גם לאותם עסקים ואותן חברות.

עוד הזהיר רה"מ:"אנחנו מקווים שזה לא יגיע לכל בית, אבל זה עדיין יגיע לבתים, ויידרש בידוד ביתי – אני מבקש, בהתאם ליכולת, אף על פי שהדבר מטיל נטל, אם יש צורך בבידוד – אדם אחד בחדר. אני יודע שזה מצופף את האנשים ביתר הדירה, אבל אני מבקש מכם לעשות זאת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *