רה"מ זועם: "לא קיבלתי שקל מפרשת הצוללות"

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס במפגש עם ראשי רשויות בשילה הקדומה לפרשת הצוללות

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס במפגש עם ראשי רשויות בשילה הקדומה לפרשת הצוללות ולהאשמות שמעלים בכחול לבן על כך שנתניהו קיבל 16 מיליון כתוצאה מקניית מניות בחברה שאחראית על הצוללות הגרמניות:"ביחס להשמצות האלה, זה באמת השמצות מצוצות מהאצבע. אני לא קיבלתי אפילו שקל מעסקת הצוללות", אמר נתניהו.

לטענתו, "הדבר הזה נבדק במסרקות ברזל על ידי הפרקליטות ועל ידי היועץ המשפטי לממשלה. הם קבעו חד משמעית שאני לא חשוד בדבר ושאין שום דבר במעשיי. אבל אני מבין שגנץ ולפיד מאוד נלחצו, בלשון המעטה, מהפריצה האיראנית לתוך הטלפון של גנץ ולצורך זה הם מנסים להסיט את תשומת הלב. אני רוצה להגיד לכם שזה לא מפתיע אותי שיש להם שיפוט רע כל כך, משום ששניהם תמכו בהסכם הגרעין האסוני שאני נלחמתי בו ולשמחתי יחד עם הנשיא טראמפ אנחנו רואים שינוי כיוון גם בארה"ב. אבל הם לא הבינו את זה, לדעתי עד היום הם לא מבינים עם מי יש לנו עסק והם לא אלה שיעמדו בראש מדינת ישראל כדי להדוף את איום האיראני. זה לא בשבילם".

נתניהו הוסיף עוד כי "אנחנו בשטחי מולדת. זה מדבר אלינו, זה בנשמה שלנו וזה מתממש במדיניות שלנו ובעבודה המשותפת שלנו. אני חושב שיש כאן סכנה אמיתית. לפיד וגנץ שבויים ברעיון שהדרך היחידה להשיג עתיד למדינה זה לגמד אותה, לעקור 80-90 אלף יהודים, להרכין את הראש ולקוות שהערבים יכירו בנו. אני פועל בדיוק בכיוון הפוך – בכיוון של העצמת ישראל מבחינה ביטחונית, מבחינה כלכלית, מבחינה מדינית. אנחנו מגיעים אל העולם וממנו אל העולם הערבי. זה יקח זמן, זה מאבק, אבל זאת תפיסה הפוכה. אצלם זה עתיד מתוך חולשה ואצלנו זה עתיד מתוך עוצמה. הבחירה כאן היא מאוד ברורה".

מוקדם יותר, חבר ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים, ח"כ אמיר אוחנה, פנה הבוקר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, אבי דיכטר: "השבוע דווחנו כי שירות הביטחון הכללי הודיע לבני גנץ כי המודיעין האיראני פרץ לטלפון הנייד שלו והשיגו את תכולתו".

אוחנה הוסיף וכתב "מאחר ומדובר במקרה ראשון וחסר תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל, בו מודיעין של מדינת אויב אוחז במידע רגיש על אדם המעמיד עצמו לתפקיד ראש ממשלה – אבקש לקיים דיון סגור בוועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים במטרה להבין את הדברים הבאים".

בפירוט כתב הח"כ כי הועדה תברר "מהם החומרים הנמצאים בידי המודיעין האיראני, וכן מהן ההשלכות של אחזקת מודיעין רגיש, ביטחוני ואישי כאחד, על מועמד לראשות הממשלה בידי גופי מודיעין של מדינת אויב".

הועדה תבדוק "האם וכיצד יש ביכולתה של מערכת הביטחון להגן על מועמד אשר נסחט או קיימת אפשרות כי ייסחט בידי משטר עוין זר בכל רגע נתון באמצעות אותו המידע".

דבר נוסף שתבדוק הועדה "באם תשובת המערכות השונות לשאלה האחרונה תהיינה כי לא ניתן להגן מפני מידע רגיש אשר דלף – מהם הצעדים שיש לנקוט מבחינה פרלמנטרית, כוועדת חוץ וביטחון. לאור ההשלכות הביטחוניות והציבוריות אבקש לקיים את הדיון בדחיפות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *