רומזים לנו? פיקוד העורף הישראלי והאמריקני ממליצים לציבור להצטייד ברדיו עם בטריות

מלחמה בפתח?

פיקוד העורף פרסם היום סרטון, בו הוא קורא לתושבי המדינה להצטייד ב"רדיו על סוללות" למקרה חירום. "במצב חירום – עלול להיות מצב שבו רשת האינטרנט ושידורי הטלויזיה לא יפעלו. חשוב שיהיה לכם מקום אחד, שבו תוכלו לדעת מה קורה מסביב. לכן כדאי להצטייד ברדיו פלוס סוללות. ההודעה פורסמה גם על ידי פיקוד העורף האמריקני.


ואלו ההוראות לציבור:

ברוב מצבי החירום, הזמן שיעמוד לרשותנו לא יספיק לאריזת תיק חירום ייעודי. אילו חפצים חשוב להכין מראש והיכן מומלץ לאחסן אותם? מדריך

במצבי חירום מסוימים, ייתכן שנצטרך להתמודד לבד עם המצב החדש שנוצר למשך פרק זמן לא מבוטל. זאת מאחר שכוחות הביטחון, גורמי החירום ושירותי ההצלה עלולים להתקשות להגיע במהירות לכל מקום שנפגע כדי לספק סיוע.

במרבית מצבי החירום משך ההיערכות וההתרעה לא יספיק לאריזת תיק חירום ייעודי. משום כך חשוב להכין מראש חפצים מסוימים, שיהיו בהישג יד ויאפשר לנו ולמשפחה להתקיים למשך 24 עד 72 שעות, עד שתגיע עזרה.

מצבי חירום שמחייבים הצטיידות מראש

פגיעה בתשתיות – מצבי חירום עלולים להביא לפגיעה קשה בתשתיות כמו כבישים הרוסים, קריעת חוטי חשמל וטלפון ופיצוץ צינורות מים, באופן שעלול לחסום ולעכב את הגעת הכוחות.

אירוע נפגעים המוני- מצבי חירום שגורמים לפגיעה רחבה באוכלוסיה מגדילים את מספר הנזקקים לעזרת הגורמים המוסמכים. בעוד שבשגרה ואפילו במצב חירום מקומי, הטיפול בכלל המקרים מתבצע במקביל, הרי שאולם ריבוי מקרים יחייב את גופי ההצלה לקבוע סדר עדיפויות לטיפול במקרים ויאריך את זמן ההגעה לכל בית ולכל מטופל.

הסתגרות – מצבי חירום אחדים עלולים לכפות על האוכלוסייה הסתגרות, לעיתים לפרק זמן ממושך. הכוונה להישארות במקום סגור כמו המרחב המוגן על מנת להתגונן מפני הדף או להימנע ממגע עם חומרים מסוכנים.

פינוי – במצבי חירום מסוימים האוכלוסייה עלולה להידרש לעזוב את הבית, כשהאזור מהווה סכנת חיים. הפינוי יכול להיות באופן יזום על ידי כוחות הביטחון וההצלה חיצוניים או ביוזמת המשפחה.

* רשימת הציוד לחירום *

כדאי להכין ציוד לשעת חירום ולהניחו במקום נגיש, כדוגמת המרחב המוגן. הציוד יכלול:

• מלאי מים (לפחות 3 ליטר לאדם) ומלאי מזון משומר (כזה המאוחסן ממילא בבית). יש להקפיד על רענון מוצרי המזון והמים כדי שלא יפוג תוקפם.

• ציוד חיוני – ערכת עזרה ראשונה, פנס ורדיו המופעלים על-ידי סוללות, תרופות, מטפה לכיבוי אש, ציוד נוסף בהתאם למאפייני המשפחה כדוגמת: משקפיים וציוד לתינוקות.

• מסמכים חשובים – צילום או העתק אלקטרוני של מסמכים רפואיים, מסמכי זיהוי, מסמכים אישיים ומסמכים פיננסים, שיוחזקו מחוץ לבית לגיבוי.

* אחסון הציוד *

• יש לאחסן את הציוד לחירום במרחב המוגן שבחרנו בבית מראש. אם יש הכרח להחזיק פריטים מסוימים במקום אחר, חשוב לציין זאת בפני בני הבית ועל גבי התיק.

• מומלץ לשים כמה שיותר פריטים בתוך תיק. פריטים גדולים או כבדים במיוחד (כגון מטף כיבוי, בקבוקי מים ותאורת חירום) יש לאחסן בצמוד לתיק.

• יש להכניס לשקיות ניילון אטומות פריטים שצריכים להישאר יבשים, כמו מסמכים וביגוד.

• חשוב לבצע תחזוקה שוטפת לציוד ולתיק החירום, כולל החלפת המים ובדיקת מלאי המזון אחת לשלושה חודשים, בדיקות תקופתיות למטף אחת לחצי שנה או על פי הנחיות היצרן, בדיקת סוללות ותקינות אמצעים אלקטרוניים אחת לחצי שנה, רענון מסמכים אחת לשנה או על פי מועד החידוש ועוד.

* דגשים בעת הכנת הציוד לחירום *

1. בעת אריזת התיק מומלץ לספק קודם כל מענה לצרכים חיוניים.

2. ננסה לחשוב על הציוד, תכולתו ואופן אחסונו בהתאם לתרחיש שבו נצטרך להסתגר למשך זמן מסוים במרחב המוגן ובהתאם לתרחיש שבו נדרש להתפנות מהבית.

3. נשתף את בני המשפחה – מומלץ לשתף את בני המשפחה בגיבוש רשימת הציוד, להציג בפניהם את תכולת התיק ואת מקום אחסונו, לוודא שכל אחד יודע להשתמש בפריטים שבו ולמנות אחראי על ביצוע בדיקות תקופתיות ותחזוקה שוטפת של התיק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *