רונן גרוס ממליץ: צאו לנתניה

רונן גרוס בוחר עבורכם שלושה מקומות מומלצים לטיול בחול המועד: נחל שניר, "שביל הפסגה" במירון, וגם: האתרים החשובים לביקור בנתניה. צאו לדרך

חול המועד כבר כאן, וזה הזמן גם לצאת ולטייל את ארץ ישראל. כתבי 'אקטואליק' מגישים: שלושה מקומות מומלצים לטיול ברחבי ארץ אבותינו.

 

נחל שניר

נחל שניר

אמרתם נחל בצפון, אמרתם שניר. הנחל, שהוא הארוך מבין שלושת מקורות הירדן, מתחיל את זרימתו בלבנון, ושם הוא נקרא אל-חצבאני. מרגע שהוא עובר את ביקורת הדרכונים וזורם בגבולות ישראל, הופך שמו לשניר, כמו אחד משמותיו המקראיים של החרמון, שהנחל זורם ממערב לו. קטע הנחל הפתוח למטיילים הוא שמורת טבע בתשלום, והטיול בו נוח ומגוון.המסלול כולו נמצא בשמורת הטבע נחל שניר (חצבאני) ועל כן הוא נוח לקבוצות, משפחות, יחידים ולבעלי מוגבלויות. מיד עם הסדרת התשלום תקבלו את עלון השמורה ובו: מידע על הנחל וסביבתו, מסלולי הטיול ומפת התמצאות באתר. ההליכה בשבילים מסומנים בלבד והכניסה למים אך ורק במקומות המוגדרים לכך. למעוניינים בפיקניק מעמידה השמורה חניון יום מלא בשולחנות ומקומות מוסדרים להדלקת אש. בין מדשאות החניון זורמים להם פלגי שכשוך ושאון המים לבדו יצנן לכם את הגוף. לילדים תהיה זאת אטרקציה נהדרת. בכניסה לשמורה שירותים מוסדרים לנוחיותכם ומזנון שירות. האתר נקי וכיף לטייל בו. לבחירתכם שלוש אפשרויות טיול בשמורה: המסלול הקצר (מעגלי – מונגש לעגלות נכים ותינוקות), המסלול הבינוני (מעגלי) והמסלול הארוך (אינו מעגלי).

המסלול הארוך מחייב הליכה במים. המסלול הקצר והבינוני אינם מחייבים כניסה למים

יש להצטייד ב-3 ליטר מים לאדם ליום לפחות.

ביגוד והנעלה מומלצים להליכה במים: נעליים או סנדלים סגורים (לא כפכפים ולא קרוקס), כובע ומקלות הליכה (לא חובה אבל מאוד עוזר ונוח). מומלץ להצטייד בבגדים להחלפה.איך מגיעים

נוסעים בכביש 90 לכיוון צפון. מיד אחרי שעוברים את קריית שמונה פונים מזרחה (ימינה) בצומת המצודות לכביש 99. לאחר 4.5 ק"מ נפנה צפונה (שמאלה) במחלף הגושרים ונמשיך עוד 1 ק"מ בעקבות השילוט לשמורת הטבע נחל שניר עד שנגיע לקופה לשם הסדרת התשלום. במקום חניה מוסדרת.

 

שביל הפסגה – שמורת הר מירון

שביל הפסגה

מחניית הרכבים מתחיל שביל הפסגה – מסלול מעגלי באורך של כ-1.5 ק"מ, המתאים לכל המשפחה. המסלול מקיף את פסגת הר מירון (בגובה 1,208 מטר), שהיא הגבוהה שבפסגות הארץ, למעט החרמון. בשל גובהו הרב של גוש מירון, יש בו ריבוי משקעים.

שביל הפסגה בו נהלך, מאפשר צפייה בנוף לכל עבר. בשביל מוסדרות מרפסות בהם נוח ליהנות מהתצפית הרחבה אל הרי הגליל העליון והלבנון, רמת הגולן והחרמון, מישור החוף וחלקים מהגליל התחתון. בחורף מכוסה הפסגה בשלג לעיתים קרובות היא מתהדרת בפריחה של חלמוניות, סחלבים ומיני פרחים אחרים.

שביל הפסגה הוא חלק משמורת הר מירון – אחד המקומות היפים בארץ לטיולים. היא הגדולה שבשמורות החורש הים תיכוני בישראל, ותוך כדי ההליכה תוכלו להבחין בחורש שבו עצי אלון התולע, אלון מצוי, אלה ארץ ישראלית, ליבנה רפואי עוזרר אדום, קטלב, עצים נוספים ופריחה מקסימה באביב.

הוראות הגעה

בכביש 89, בין חורפיש לסאסא, סמוך לקילומטר ה-32 פונים בעקבות השילוט לבית ספר שדה הר מירון. ממשיכים עם הכביש כל הדרך למעלה וחונים ברחבת החניה בה מסתיים הכביש.השמורה היא אחד המקומות היפים בארץ לטיולים. היא הגדולה שבשמורות החורש הים-תיכוני בישראל, ושטחה כמאה אלף דונם. השמורה משתרעת על פני כל גוש רכס הרי מירון, שבו תשע פסגות המתנשאות מעל לגובה של אלף מטר מעל פני הים. הגבוהה שבהן היא פסגת הר מירון (1208 מטר), שהיא הגבוהה שבפסגות הארץ, למעט החרמון.תחילת המסלול היא על דרך המסומנת בסימון כחול וסימון שביל ישראל (לבן-כחול-כתום) לאורך אפיק נחל מירון. הקילומטר הראשון שלפנינו כולל עליה קשה. לאחר דקות ספורות נגיע לפיצול: ימינה עם השביל הכחול ושמאלה עם שביל ישראל. לא משנה באיזו דרך תבחרו, בהמשך השבילים נפגשים, אך בשביל הכחול העלייה היא בנחל מירון, ואילו שביל ישראל עולה דרך חרבת שמע. בתחילתנו של נחל מירון שופע בחורף ובאביב עין מירון. מימיו של המעיין נתפסים במבנה בטון ומובלים בצינור בכח הכבידה למושב מירון. בימי החורף, כשהספיקה חזקה במיוחד, חלק מהמים גולשים ממיתקן איחוז המים והם זורמים במורד הנחל.

חרבת שמע מזוהה עם הכפר היהודי תקוע מתקופת המשנה – כפר צפוף שהתפתח מפרבר של הישוב מירון. בכפר אפשר לראות את בית הכנסת העתיק שנהרס פעמיים ברעידות אדמה (בשנים 306 ו-418 לספירה), מיקוואות, רובעי מלאכה, קברים ואף מאוזוליאום בנוי הנמצא מעט מעל בית הכנסת. נקודת עניין נוספת היא כסא אליהו – עמוד סלע הבולט בשטח בין חרבת שמע ועין זבד.

 

נתניה

צילומים: עיריית נתניה

-מסלול אורבאני נינוח באתרים חשובים בתרבות הנתנייתית-

המסלול מתחיל בעץ פיקוס השקמה העתיק של נתניה ברחוב מינץ מול בית מספר 8, ליד מד"א. זהו עץ עתיק בן 600-1200 שנים. גובהו 8 מטר, קוטר הצמרת 25 מטר וקוטר הגזע 5 מטר. עץ יפהפה בעל ענפים מסועפים. אומרים שחייליו של נפוליון נחו בצילו של העץ בדרכם לעכו ובהמשך משה ויהודית מונטיפיורי נחו בצילו של העץ

שוק נתניה

מרכזו של שוק נתניה ברחוב שוהם. זהו שוק אוטנטי שהוקם בשנת 1957 ע"י יהודים יוצאי צפון אפריקה. זהו שוק ססגוני שניתן למצוא בו הכל. מפירות וירקות, בשר טרי, לצעצועים, הלבשה תחתונה, בגדים לילדים ולמבוגרים, כלי בית ועוד. כמו כן במקום דוכני אוכל ושתייה, מעדניות ומסעדות

טיילת ראשונים

טיילת ראשונים ממוקמת במקביל לגד מכנס. למידע נוסף ראה טיילת ראשונים בתוך טיילות ומדרחובים בנתניה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *