"רינה מצליח השחירה את פני הציבור החרדי"

באיחור ניכר: תוך הסבר כי עבודת הנציב צומצמה בשל הקורונה, הבהיר היום (חמישי) דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השנייה כי התלונות נגד רינה מצליח, שהשתלחה בחרדים במסגרת שידור טלוויזיוני – מוצדקות.

באיחור ניכר: תוך הסבר כי עבודת הנציב צומצמה בשל הקורונה, הבהיר היום (חמישי) דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השנייה כי התלונות נגד רינה מצליח, שהשתלחה בחרדים במסגרת שידור טלוויזיוני – מוצדקות.

בתשובה שנשלחה למתלוננים מבהיר רגב: "על פי התלונות, שניכר כי נכתבו מדם ליבם של הפונים, בינהם : חרדים, חילונים, מסורתיים, אישי ציבור, חברי כנסת וראשי ארגונים שונים, העיתונאית רינה מצליח התבטאה באופן גזעני כלפי האוכלוסייה החרדית, תוך שהיא מטילה דופי באוכלוסייה זו ומתייחסת לאירועים, חלקם ישנים, שאינם נוגעים כלל למשמעת של האוכלוסייה החרדית במהלך מגפת הקורונה. עם זאת חלק מהתלונות הכילו לצערי לצד הביקורת על דבריה של רינה מצליח גם אלימות מילולית קשה כלפיה, אני דוחה ומגנה מכל וכל אלימות מילולית בכלל וכלפי עיתונאים ובהם רינה מצליח בפרט .

על דבריה של מצליח מגיב רגב: "אין חולק על כך שדבריה של העיתונאית רינה מצליח נאמרו במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לה כעיתונאית ועל פי שיקול דעתה המקצועי. דבריה אף אוזנו במקום בעמדותיהם הנוגדות של העיתונאים והפרשנים האחרים באולפן.
ואולם על אף זאת , האשמותיה את החברה החרדית היו מכלילות ותייגו את רוב רובה של החברה החרדית כחברה אלימה שאינה משתפת פעולה עם הרשויות בישראל ואינה צייתנית ככלל.

אני סבור כי תיוג זה של רוב רובה של החברה החרדית תוך הטחת האשמות אלה , דווקא בתקופה קשה זו שבה נמצאים כלל אזרחי ישראל ובהם החברה החרדית , הייתה פוגענית ולא ראויה, אין ספק כי יש מקום לביקורת על התנהלותו של חלק מהציבור החרדי בתחילתו של משבר הקורונה. עם זאת, לא היה מקום , לטעמי , להשתלחות מכלילה זו, בעיקר נוכח העובדה כי בשנים האחרונות העמיק שיתוף הפעולה של החברה החרדית עם הרשויות בישראל והוא בא לידי ביטוי בין היתר בשיתופי פעולה בתחומי הכלכלה, העבודה, הרווחה ועוד.

באשר לחברת החדשות , כתבי החברה והפרשנים איזנו את דבריה של מצליח בדעה נוגדת . נוסף על כך , חברת החדשות פרסמה הבהרה כבר למחרת הדברים בשידור והביעה התנצלות בפני כל מי שנפגע מדבריה של מצליח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *