רשימת הערים העומדות להכרזה על אזור מוגבל

נבחרי הציבור החרדי בכנסת ממלאים את פיהם במים

משרד הבריאות פרסם את רשימת הערים העומדות בקריטריונים להכרזה על אזור מוגבל: ירושלים, רעננה, בית שמש, רמלה, לוד, יבנה, מודיעין עילית, ביתר עילית, קריית מלאכי, בית שאן כפר קאסם וכפר קרע.

בישראל יש 14,993 חולי קורונה פעילים – מספר שיא מתחילת המגפה. השבוע נוספו עוד 5,351 נדבקים.

בירושלים יש נכון להיום 2,051 חולים פעילים, בתל אביב 1,278, בבני ברק 1,091, באשדוד 813, בבת ים 451, בביתר עילית 316, בבית שמש 272, במודיעין עילית 233, בלוד 224, בערערה שבנגב 197, ברעננה 161, בקריית מלאכי 146, בהרצליה 139 ובבקה אל גרבייה 129 חולים פעילים.

במשרד הבריאות מגבשים המלצות לאישור ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל. בין היתר נשקל להטיל הגבלות על שכונות או על העיר כולה במקומות הבאים: ירושלים, רעננה, בני ברק, בית שמש, רמלה, לוד, מודיעין עילית וקריית מלאכי.

השרים צפויים להאריך את הסגר שהוטל בשבוע שעבר על שכונות ג', ז', ו-ח' באשדוד וכן השכונות שניר, נווה שלום ושכונת הרכבת בלוד.

ימוין כי הביקורת על הטלת סגרים הולכת וגדלה הן מצד התושבים והן מצד ראשי הערים השונות, הטוענים בצדק שסגר אינו מוריד את רמת התחלואה.

במיוחד כאשר ניתנת אפשרות לתושבי העיר לצאת ולהיכנס לעיר ובמקביל לא נעשה פינוי של החולים למלוניות.

למעט פקקים בכניסות לערים, הרגשת השפלה ומרמור מצד התושבים הדבר אינו מונע את התפשטות המגיפה ומשמש רק כמס שפתיים לממשלה.

אחת הטענות הקשות הן כנגד הממשלה שבוחרת תמיד להטיל סגרים על שכונות וערים חרדיות למרות שישנן ערים חילוניות עם מספר חולים רב יותר.

הטענה השניה הינה כלפי נבחרי הציבור החרדי בכנסת אשר ממלאים את פיהם מים כפי שעשו זאת גם בגל הראשון וכל זאת בעודם ישובים על מקומם בממשלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *