רשמית: הנשיא הטיל את הרכבת הממשלה על גנץ

מחר בשעות הצהריים יטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שינסה להקים ממשלת מיעוט

בתום סבב ההתייעצויות המליצו בפני נשיא המדינה 61 חברי כנסת על יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, לעומתם 58 חברי כנסת המליצו על ראש הממשלה המכהן ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו. חברת כנסת אחת בחרה שלא להמליץ.

מחר בשעות הצהריים יטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שינסה להקים ממשלת מיעוט. הנשיא הדגיש בנאומו כי יעשה מאצים להביא לממשלת אחדות וחירום לאומית.

 
בטרם פתיחת ההתייעצויות פנה הנשיא לאזרחי ישראל לאור המצב ואמר: "התמודדות עם מצבי חירום מעולם לא פגעה – בדמוקרטיה הישראלית, אלא חיזקה אותה, ועשתה את מדינתנו, מדינת ישראל, איתנה יותר. אנו מחויבים ביתר שאת, לאור הצורך הדחוף בממשלה, לקיים הליכים דמוקרטיים חיוניים – גם בשעת חירום". 

ריבלין הוסיף ואמר "ההתייעצויות שאנו מקיימים היום הן המשך ישיר לבחירות בהן השתתפנו כולנו. כעת, משתמה ספירת הקולות, אפגש עם נציגי הסיעות השונות כדי לשמוע את עמדתם ביחס להטלת המנדט – להרכבת הממשלה. אני מאמין שכל בר דעת שצופה בחדשות בימים אלה, מבין כי זוהי שעת מבחן, וכי אלה אינן התייעצויות רגילות".

לסיום הוסיף "אני מבקש מכל נציגי הסיעות – הנכנסים לבית זה, להגיע מתוך הבנה שכעת- עלינו לעסוק בהקמת ממשלה בהקדם האפשרי, שתנהיג את עמנו בשעה מורכבת זו."
 
ראשונים להמליץ בפני הנשיא על חבר הכנסת עליו יש להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה היו נציגי סיעת הליכוד, בראשות השר יריב לוין, השר ישראל כץ, ומנהלת הסיעה עליזה בראשי. חברי סיעת הליכוד המליצו על ח"כ בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה.
 
לאחר מכן הגיעו אל הנשיא חברי סיעת כחול לבן בראשם ח"כ משה (בוגי) יעלון, ח"כ קארין אלהרר וח"כ אבי ניסקורן. בסיום הפגישה המליצו חברי סיעת כחול לבן על ח"כ בני גנץ להרכיב את ממשלת ישראל הנבחרת.
 
בהמשך הגיעו אל הנשיא נציגי הרשימה המשותפת, בראשם ח"כ אימן עודה, ח"כ אחמד טיבי, ח"כ מנסור עבאס ומנצור דהאמשה. הרשימה המשותפת המליצה על ח"כ בני גנץ להרכבת הממשלה.
                       
אחריהם הגיעו אל הנשיא חברי סיעת ש"ס בראשות השר אריה דרעי, ח"כ יואב בן צור ומנכ"ל התנועה חיים ביטון. סיעת ש"ס המליצה על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה.
 
חברי סיעת ימינה, בראשות ח"כ איילת שקד, ח"כ אופיר סופר ומנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, ביקשו להמליץ על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה.
 
סיעת העבודה-גשר-מרצ בראשות ח"כ עמיר פרץ וח"כ לעתיד ניצן הורביץ, שהגיעו לאחר מכן לנשיא המדינה המליצו על ח"כ בני גנץ להרכבת הממשלה. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה בכתב לנשיא המדינה כי איננה ממליצה על אף מועמד להרכבת הממשלה.
 
נציגי סיעת ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן וח"כ עודד פורר ביקשו להמליץ על ח"כ בני גנץ להרכבת הממשלה.
 
אחרונים להגיע אל הנשיא, היו חברי סיעת יהדות התורה בראשות השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, ח"כ מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב. סיעת יהדות התורה המליצה על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה.
 
בתום סבב ההתייעצויות המליצו בפני נשיא המדינה 61 חברי כנסת על יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, לעומתם 58 חברי כנסת המליצו על ראש הממשלה המכהן ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו. חברת כנסת אחת בחרה שלא להמליץ. 
 
מחר בשעות הצהריים יטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *