שביתת האחיות נמשכת: עובדים במתכונת מצומצמת

השביתה נמשכת: במחלקות לטיפול נמרץ יעבוד צוות סיעודי מצומצם. במשרד הבריאות הודיעו אתמול כי יפנו לבית הדין לעבודה כדי לעצור את השביתה, אבל נכון לעכשיו, העיצומים נמשכים

שביתת האחיות נכנסת היום ליומה השני.

גם היום יעבדו האחים והאחיות בכל מערכת הבריאות במתכונת מצומצמת. במחלקות לטיפול נמרץ, חדרי הלידה, מחלקות האונקולוגיה ויחידות הדיאליזה יעבוד צוות סיעודי מצומצם. לא יתקיימו ניתוחים, למעט ניתוחי חירום, והצוות הסיעודי לא יעבוד בבתי החולים במרפאות החוץ במכונים ובמחלקות לאשפוז יום.

האחיות העובדות במכבי שירותי בריאות אינן שובתות מכיוון שאינן מאוגדות במסגרת ההסתדרות. האחיות מוחות על המחסור בתקנים, על העומס הבירוקרטי המוטל עליהן ועל כוונת משרד הבריאות לקצץ בשכרן בשל העיצומים. במשרד הבריאות הודיעו אתמול כי יפנו לבית הדין לעבודה על מנת להפסיק את השביתה. אולם נכון לשעה זו, העיצומים נמשכים, שכן האחיות לא קיבלו עדיין שום הודעה על עתירה שהוגשה.

אתמול (שלישי) אמרו גורמים במשא ומתן מול הסתדרות האחיות ל'כאן', כי לא ניתן להיענות לדרישת ההסתדרות לתוספת תקנים. בהסתדרות האחיות דורשים תוספת של למעלה מאלף תקנים של אחיות למערכת הבריאות. אותם גורמים אומרים כי לא ניתן לאשר תוספת כזו בזמן ממשלת מעבר, ובנוסף – מדובר בתוספת שתדרוש קיצוץ רוחבי בתקציב המדינה לאור הגירעון. כמו כן, שיחות טלפון התקיימו אתמול בין יו"ר הסתדרות האחיות לנציגי האוצר והבריאות, אך אלו נגמרו בכעס רב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *